Spadająca sprzedaż obecnego Forda Mondeo (i sedanów klasy średniej w ogóle) zmusiła włodarzy marki do podjęcia radykalnych kroków. To oznacza, że nowy model zmieni się w zelektryfikowanego SUV-a.Auto Express opublikowało wizualizację opartą na dotychczasowych zdjęciach szpiegowskich, która w dużej mierze może odpowiadać ostatecznej aparycji auta.
Choć marka Ursus niewiele wspólnego ma z motoryzacją, może w przyszłości odegrać dużą rolę w „elektryfikacji” polskich ulic.Wszystko za sprawą współpracy z chińską firmą Dongfeng. Choć wstępna decyzja już zapadła, to Chińczycy w ostatniej chwili postanowili się z niej „wymiksować". Dlaczego?
Na początku lutego na Facebook'owym profilu FSO Syrena w Kutnie pojawiła się informacja, że polski producent przeszedł przez wstępne sito programu „e-Van”, którego misją jest stworzenie „uniwersalnego pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym kat. N1".To projekt Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, który zakłada zaprojektowanie i budowę pojazdu dostawczego, który będzie wykorzystywał wodorowe ogniwa paliwowe jako źródło energii elektrycznej.
Jeszcze 10 lat temu samochody z wetkniętym kartonem stanowiły dość częsty widok na ulicach. Teraz jest ich coraz mniej, ale wciąż się zdarza je spotykać. Czy zakrywanie „grilla” lub samej chłodnicy ma aktualnie jakikolwiek sens?Zwyczaj ten pochodzi jeszcze z lat 80. i 90. ubiegłego wieku, kiedy samochody wyposażano w dość mało „elastyczne” układy chłodzenia, które zimą utrudniały silnikowi osiągnięcie optymalnej temperatury pracy (około 90 stopni Celsjusza).
Hyundai TIGER to dość nietypowa premiera. Nazwa pojazdu to skrót od „Transforming Intelligent Ground Excursion Robot”, czyli „transformujący się inteligentny robot do wypraw naziemnych”? Chyba tak to można przetłumaczyć.
To już oficjalne - od 2025 roku Jaguar będzie marką w pełni elektryczną. W ofercie nie znajdziemy już aut spalinowych. To jeden z kluczowych punktów planu rozwojowego koncernu - Reimagine.Celem ambitnego planu jest, jak zwykle w takich przypadku, stanie się w firmą neutralną dla środowiska. Jaguar chce, aby jego samochody nie emitowały szkodliwego dwutlenku węgla. Dotyczy to zarówno eksploatacji pojazdu, jak i jego produkcji - fabryki marki również będą musiały przejść prawdziwą rewolucję, aby było to możliwe.