ZDrogi.pl > Porady > Jak wybrać uchwyty do znaków drogowych?
Redaktor zDrogi.pl
Redaktor zDrogi.pl 02.11.2023 15:28

Jak wybrać uchwyty do znaków drogowych?

znak stop
materiał partnera

Za prawidłowy montaż znaków drogowych i innych oznaczeń w infrastrukturze drogowej odpowiadają przede wszystkim zarządcy dróg. To w ich obowiązku leżą kwestie prawidłowego, czyli stabilnego i bezpiecznego montażu znaków drogowych na konstrukcjach wsporczych. Chcesz dowiedzieć się, jakie są najpowszechniej stosowane uchwyty do znaków drogowych? Zobacz poniższy artykuł.

Gdzie i jak można zamontować znaki drogowe?

W Polsce standardem są uchwyty do znaków drogowych, na których montuje się wszystkie oznaczenia pionowe, czyli znaki: zakazu, nakazu, informacyjne, ostrzegawcze. Zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 września 2019 roku znaki drogowe powinny być umieszczane na takich konstrukcjach wsporczych, jak:

  • słupy do znaków drogowych,
  • słupy wysokiego napięcia i telekomunikacyjne,
  • ściany budynków lub inne elementy infrastruktury publicznej,
  • konstrukcje przeznaczone do montażu sygnalizacji świetlnej.

Znaki drogowe w Polsce są rozmieszczane przez zarządców dróg, co jest gwarancją, że poszczególne oznaczenia wpływają pozytywnie na poziom bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Zarządzasz drogą osiedlową lub prywatną i potrzebujesz uchwytów do znaków drogowych? Znajdziesz je na stronie sklepu internetowego: https://znakidrogowe24.pl/pl/c/Uchwyty-do-Znakow-Drogowych/64.

Włoska szkoła motoryzacyjna ma się bardzo dobrze. Koncept nowego Ferrari F40 wygląda bardzo obiecująco

Uchwyty do znaków drogowych – definicja

W przepisach obowiązujących w Polsce nie ma jednoznacznej definicji tego, czym są uchwyty do znaków drogowych. Biorąc pod uwagę budowę takich przedmiotów, można powiedzieć, że to konstrukcje metalowe lub aluminiowe, które służą do mocowania znaków drogowych. Odpowiednio dobrane uchwyty to gwarancja:

  • stabilności,
  • trwałości połączenia znaku z konstrukcją wsporczą,
  • bezpieczeństwa.

Uchwyty do znaków drogowych można wykorzystać na różnych konstrukcjach wsporczych. To między innymi: kratownice, słupki, bramy, wysięgniki i inne konstrukcje, które umożliwiają legalne postawienie znaku drogowego.

Jak wybrać uchwyty do znaków drogowych? Porady dla zarządców dróg

konstrukcjach wsporczych. Niemniej jednak to profesjonalne uchwyty do mocowania tablic znaków drogowych odpowiadają za trwałość połączenia i brak ryzyka, że ustawiony znak zmieni swoje położenie. Idealne uchwyty do znaków drogowych to takie, które są:

  •  wytrzymałe,
  • odporne na warunki atmosferyczne i wyginane,
  • stabilne,
  • dostosowane do konstrukcji wsporczych wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z
    dnia 3 lipca 2003 roku. [1]

W trakcie poszukiwania uchwytów do montażu znaków drogowych warto też z góry określić, gdzie będą miały zastosowanie konkretne uchwyty. Dokładna analiza wymiarów mocowania również bywa pomocna, szczególnie jeśli montowane znaki drogowe są w różnych rozmiarach. Na koniec warto też przyjrzeć się temu, z czego wykonane są uchwyty do znaków drogowych. Najlepsze to takie z aluminium lub innych trwałych stopów metali. Dzięki temu nie ma ryzyka, że zamontowane znaki drogowe będą się przesuwać lub odpadną w wyniku uszkodzenia wybranego mocowania.

Uchwyty do znaków drogowych – ile to kosztuje? Podsumowanie

Zakup uchwytów do znaków drogowych jest znacznie tańszy w stosunku do złożenia zamówienia na znaki drogowe potrzebne do oznakowania infrastruktury miejskiej lub wiejskiej. Jeśli chodzi o ceny uchwytów – te najczęściej nie przekraczają kwoty kilkudziesięciu złotych za sztukę. Warto dodać, że do uchwytów potrzebne są też opaski. To jednak niewielki wydatek, na który mimo wszystko trzeba się przygotować już na etapie składania zamówienia na znaki drogowe, uchwyty i inne elementy potrzebne do prawidłowego oznakowania dróg prywatnych i publicznych.

[1] https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20032202181/O/D20032181.pdf

Artykuł powstał we współpracy z klientem.

Tagi: Motoryzacja
Powiązane
Czy można objeżdżać rondo dookoła prawym pasem? Wielu kierowców popełnia prosty błąd
Pikist
Umiejętność właściwego poruszania się po rondzie to obowiązek każdego kierowcy. Wielu zmotoryzowanych zastanawia się, czy można je objeżdżać prawym pasem? Jak się okazuje, odpowiedź nie jest jednoznaczna.Nie od dziś wiadomo, że jazda po polskich rondach to prawdziwa ruletka. Fakt, że umiesz poruszać się zgodnie z zasadami, nic na nich nie znaczy, ponieważ spore grono innych kierowców, nie potrafi prawidłowo korzystać z tego elementu infrastruktury drogowej.Jednym z podstawowych błędów jest objeżdżanie ronda, wykorzystując do tego celu prawy pas.Takie rozwiązanie znacznie zmniejsza przepustowość ronda, a co najważniejsze zwiększa potencjalne zagrożenie kolizją.Jazda prawym pasem na rondzie jest zgodna z przepisami, ponieważ.W tym miejscu warto zaznaczyć, że w naszym kraju nie obowiązują żadne przepisy, które w jasny i klarowny sposób regulowałyby kwestię przypisania kierunku jazdy pasom na rondzie. Jak podkreśla portal moto.pl, w praktyce kierujący poruszający się prawym pasem, mógłby nawet skręcić w lewo czy zawrócić. Taka sytuacja nie miałaby racji bytu na rondzie turbinowym, czy też z wyznaczonymi kierunkami jazdy za pomocą strzałek. W takich sytuacjach, znaki poziomie uniemożliwiają kierowcy kontynuowanie jazdy prawym pasem dalej, niż do najbliższego lub drugiego z kolei zjazdu.Aby potwierdzić tę tezę, warto odwołać się do art. 22 ustawy. Prawa o ruchu drogowym.Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się: do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo; do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo. - można przeczytać w ustawie.W praktyce, gdy na rondzie znajdują się dwa pasy ruchu, prawy będzie odpowiadał za skręt w prawo, bądź też jazdę prosto. Z kolei lewym można pojechać prosto, w lewo lub zawrócić.Sytuacja zmienia się o 180 stopni, gdy mamy do czynienia z trzema pasami. Wówczas prawy pas ruchu służy do jazdy w prawo, do jazdy prosto jest przeznaczony dowolny pas, z kolei lewy jest odpowiedzialny do skrętu w lewo lub zawracania.Warto podkreślić, że objeżdżanie ronda prawym pasem zmniejsza przepustowość oraz znacznie zwiększa ryzyko wypadku.Warto zaznaczyć, że w sytuacji łamania przepisów, policjant może odpowiednio zareagować. Jeżeli powoła się na artykuł 22 Prawa o ruchu drogowym, może ukarać kierowcę mandatem w wysokości 250 złotych oraz dołożyć 5 punktów karnych.Artykuły polecane przez redakcję Goniec.pl:List z opolskiego urzędu trafia do ludzi w całym kraju. To nie oszustwoJagoda Murczyńska zmarła w wieku 39 lat. "Będąc w szpitalu, martwiła się""Wiadro łez już wylanych". Kamil Stoch nie wytrzymał przed kameramiJeżeli chcesz się podzielić informacjami z Twojego regionu, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]Źródło: Moto.pl
Czytaj dalej
3 najpopularniejsze sporty samochodowe Polaków
Jak grać w gry należące do Totalizatora Sportowego
Jak grać w gry należące do Totalizatora Sportowego
Artykuł zewnętrznySporty samochodowe mają w Polsce od wielu lat niezmiennie duże grono stałych fanów. Sprawdźmy, które z nich cieszą się szczególnym zainteresowaniem wśród kibiców. Oto 3 najpopularniejsze dyscypliny.
Czytaj dalej