Rondo turbinowe pokonało ,,zawodowego kierowcę". Popełnił prosty błąd - Wideo
Poniższy filmik pokazuje, jak nie poruszać się po rondach turbinowych. Prosty błąd kierowcy taksówki świadczy o tym, że niektórzy zmotoryzowani mają problem z prawidłowego korzystania z tego elementu infrastruktury drogowej.
Przez wiele lat na ulicach polskich miast i miejscowości, dominowały klasyczne ronda. Od jakiegoś czasu większą popularnością cieszą się jednak ronda turbinowe, które nierzadko wprawiają kierowców w niemałe zakłopotanie.
Korzystanie z ronda turbinowego nie jest aż takie straszne, ja wielu osobom może się wydawać. Najczęściej składa się ono z dwóch pasów ruchu. Tuż po wyborze kierunku jazdy, należy ustawić się na odpowiednim pasie ruchu.
Ronda turbinowe są dobrze oznakowane. Wszystko po to, by kierowca mógł w intuicyjny sposób kontynuować swoją jazdę.
Jednym z głównych założeń rond turbinowych jest trzymanie się wyznaczonej trasy. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko kolizji, poprzez ograniczenie możliwości zmiany pasa.
W praktyce najczęściej zmieniamy pas na wewnętrzny, który jest zazwyczaj pusty, kiedy chcemy zawrócić na rondzie.
Znaki poziome w prosty i intuicyjny sposób prowadzą nas przez rondo, aż do interesującego nas zjazdu.
Kontynuacja artykułu pod materiałem wideo
Warto podkreślić, że jeżeli zajmiemy nieodpowiedni pas ruchu, nie zjedziemy z ronda w kierunku, który nas interesuje. Oczywiście istnieje taka możliwość, ale wówczas złamiemy zakaz przekraczania linii ciągłej.
Tak było w przypadku kierowcy taksówki, który pogubił się na rondzie i był zmuszony do złamania obwiązujących przepisów ruchu drogowego.
Wszyscy kierowcy, którzy mają problem z jazdą na rondzie turbinowym, mogą skorzystać z kilku istotnych porad, które przedstawiamy poniżej.
Jeżeli kierowca chce wykonać skręt w prawo na rondzie, musi zająć prawy pas ze znakiem poziomym do skrętu w prawo. Z kolei, gdy chce wykonać ten sam manewr, ale w lewo, wówczas należy zająć lewy pas, zazwyczaj jest na tym pasie znak poziomy do skrętu w lewo.
W sytuacji, gdy chcemy jechać prosto, należy zająć pas do jazdy na wprost oznakowany znakiem poziomym. Jeżeli chcemy zawrócić na rondzie, wtedy należy zająć lewy pas (jak do skrętu w lewo). Zawracanie najczęściej wymaga jeszcze zmiany pasa na pojawiający się po lewej stronie pas. Manewr jest niezwykle łatwy, ponieważ na pojawiającym się z lewej strony pasie nie będzie żadnego pojazdu.
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl - Prowadziła auto z dzieckiem na kolanach i wymusiła pierwszeństwo - Wideo - Lewy kierunek przed wjazdem na rondo. Włączać, czy nie włączać? - Okradli go po wyjściu z banku. Rzucił się na maskę auta złodziei - Wideo
Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected]
zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl