Kierowcy BMW wyprzedzeni przez Maluchy na ośnieżonej drodze - wideo
Fiat 126p bezproblemowo wyprzedza BMW na ośnieżonej drodze
Fiat 126p dorobił się już kultowego statusu w Polsce. Choć nie brakowało mu wad, do dziś wiele osób docenia go za kompaktowość i radzenie sobie w każdych warunkach (mimo licznych awarii). Ci dwaj kierowcy BMW musieli się srogo zdziwić.
Na samym początku nagrania widać jak kierujący BMW serii 3 E46 ledwo jedzie po ośnieżonej i stromej drodze. Koła buksują, auto ślizgając ledwo się toczy. Wiele wskazuje na to, że kierowca nie ma zimowych opon.
Za nim ustawia się sznur aut, w tym niepozorny Fiat 126p, czyli "Maluch". Poczciwe autko z niedużymi trudnościami rusza z śliskiej nawierzchni, po czym prawą stroną wyprzedza bezproblemowo kierowcę BMW, który dalej toczy walkę z warunkami drogowymi.
`Jeleń wtargnął na drogę w czasie przejażdżki. Motocyklista wystrzelił jak z procy - WideoCzytaj dalej
W tle oczywiście słychać charakterystyczny dźwięk silnika chłodzonego powietrzem z Fiata 126p. Po chwili "Malucha" nie ma już w zasięgu wzroku, a BMW dalej wtacza się pod górę.
Jakby tego było mało, kilka minut później dochodzi do podobnej sytuacji, tym razem z BMW serii 5 E39. W tym wypadku kierowca bawarskiego auta był dużo rozsądniejszy, spokojnie wjeżdżał pod górę w korku. Po chwili z lewej strony wyprzedził go, a jakże Fiat 126p.
Nagranie ma już swoje lata, bo pochodzi z zimy 2010. Już wtedy "Maluchy" nie były tak częstym widokiem na drogach, ale też jak widać, nie były kompletną rzadkością.
Fiat 126p miał w tej sytuacji pewną przewagę dna BMW
Dlaczego Fiat 126p poradził sobie tak dobrze na ośnieżonej drodze? Jednym z powodów są dosyć wąskie opony, które są mniej podatne na aquaplaning i mają mniejsze opory toczenia.
Ważną rolę gra również masa Maluchów, które ważą od 580 do 645 kg. Z kolei BMW E46 ma masę od 1360 do 1790 kg, a E39 od 1485 do 1875 kg. Oczywiście jest między nimi ogromna różnica mocy, ale z reguły cięższe auta mają trudniej na śliskiej nawierzchni (może poza pojazdami specjalnie do takiej dostosowanymi).
Dodatkowo zaletą Fiata 126p jest umiejscowienie silnika z napędem z tyłu. Dzięki temu oś napędowa jest maksymalnie dociążana. BMW mają układ nazywany klasycznym (silnik z przodu, napęd z tyłu), to też gorzej radzą sobie z jazdą pod górę.
Oczywiście współcześnie mało kto jeździ Fiatem 126p na co dzień, a już zwłaszcza w zimę. We współczesnym ruchu, przy jego natężeniu i dynamice jazda "Maluchem" może być trudniejsza niż przed laty.
`
Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected] ===============================================================================================
zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce.__Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl
Motocyklista uderzył w znak drogowy i stracił nogę. Kompletna znieczulica świadków - Wideo
W dziesięć sekund rozbił klasyczne Ferrari o przydrożny mur - Wideo
Na estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, spod naczepy ciężarówki wyskoczył mężczyzna
`