ZDrogi.pl Aktualności Nowe Porsche 911 GT3 to prezent dla fanów analogowej motoryzacji
Materiały prasowe Porsche

Nowe Porsche 911 GT3 to prezent dla fanów analogowej motoryzacji

19 marca 2022
Autor tekstu: Konrad Karpiuk

Porsche 911 GT3 może być ostatnim tak analogowym autem

Porsche 911 GT3 zawsze słynęło z niezwykłej surowości. Producent chciał, aby kolejna generacja była mocniejsza niż poprzednia. Nietrudno to osiągnąć poprzez dokładanie silników elektrycznych , czy turbin. Niemcy nie poszli jednak drogą na skróty i mimo obostrzeń dotyczących emisji spalin, udało im się stworzyć samochód w starym stylu.

Nowe GT3 zasila 4-litrowy, sześciocylindrowy silnik w tradycyjnym dla Porsche układzie boxer, umieszczony za tylną osią. To silnik wolnossący, bez doładowania. Mimo to, jego moc wynosi zawrotne 510 KM i 470 maksymalnego momentu obrotowego (motor kręci się do 9000 obr./min).

911 GT osiąga setkę w 3,4 sekundy, a 200 km/h w 108, sekundy. Prędkość maksymalna może nie powala (320 km/h), ale Porsche przyznaje, że skupiło się na prowadzeniu auta i doświadczeniach z jazdy. Kolejną dobrą wiadomością dla fanów analogowej motoryzacji jest 6-biegowa skrzynia manualna, co jest ewenementem jak na dzisiejsze standardy. Opcjonalnie można ją wymienić na 7-biegowy automat PDK.

`Jeleń wtargnął na drogę w czasie przejażdżki. Motocyklista wystrzelił jak z procy - WideoCzytaj dalej

Porsche samo przyznało, że największym problemem w konstrukcji nowego silnika było sprostanie nowym normom spalin. Producent obiecał produkować 911 GT3 tak długo jak to będzie tylko możliwe. To oznacza, że ich ilość nie będzie limitowana, więc częściej zobaczymy je na torze niż jako niejeżdżące eksponaty muzealne.

Porsche 911 GT3 na torze będzie się czuć jak ryba w wodzie

Oczywiście wielka moc wiążę się z wielką odpowiedzialnością, a raczej potrzebą montażu mocniejszych hamulców. Dlatego nowe tarcze hamulcowe będą większe ich średnia to 408 mm (poprzednie miały 308 mm) . Zadbano także o to, aby nie ważyły za dużo, kute felgi będą mocowane jedną śrubą centralną.

Porsche 911 GT3 wykorzystuje podwójne przednie wahacze. To pierwsze tego typu rozwiązanie w aucie drogowym. Do tej pory testowano je choćby w wyścigowym 911 RSR (które wygrało LeMans). Udało się ustalić, że taka konstrukcja zapobiega działaniu sił poprzecznych na amortyzatory, co zwiększa sztywność auta i poprawia prowadzenie.

Samochód jest też wykonany z możliwe lekkich materiałów, żeby obniżyć jego masę. 911 GT3 waży tylko 1418 kg , dzięki np. lżejszemu akumulatorowi, cieńszym szybom z tworzywa sztucznego, czy włókna węglowego wykorzystanego do konstrukcji maski i elementów aerodynamicznych. Odpowiednie wrażenia i niższą masę zapewni także wydech ze stali nierdzewnej.

Do budowy Porsche 911 GT3 wykorzystano znacznie więcej elementów z 911 RSR. Oprócz wcześniej wspomnianych podwójnych wahaczy zapożyczono choćby tylny dyfuzor, który zapewnia 4-krotnie większy docisk niż do tej pory (wzrost o 50 proc.)

Dla fanów sportowej jazdy będzie pakiet Clubsport z półklatką bezpieczeństwa, sześciopunktowymi szelkowymi pasami, systemem gaśniczym i ręcznym odcięciem zasilania. W standardzie będzie natomiast system tylnych kół skrętnych i chwilowego zwiększenia prześwitu przedniej osi. Producent zaznacza, że GT3 mimo analogowej natury, dalej będzie komfortowym samochodem, którym można zajechać po bułki, a potem z zakupami na bocznym fotelu podjechać na tor.

Oczywiście nowe Porsche 911 GT3 będzie swoje kosztować. Ceny za najbardziej podstawową wersję zaczynają się w polskim cenniku od 865 tys. zł. Pierwsze dostawy planowane są na maj 2021 roku.

Źródło: WP Autokult

`

Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: redakcja@zdrogi.pl ===============================================================================================

zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. __Masz ciekawy temat? Napisz na redakcja@zdrogi.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

`

Obserwuj nas w
autor
Konrad Karpiuk
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@zdrogi.pl
na drogach aktualności porady motorsport katalog pojazdów wideo