Nowe BMW serii 2 Coupé pokazane. Nowy model kontynuuje tradycje marki
BMW podczas tegorocznego festiwalu prędkości w Goodwood pokazało najnowszą inkarnację BMW serii 2 Coupé. Dynamicznie stylizowane dwudrzwiowe nadwozie, napęd na tył i nawet 369 KM w wersji „cywilnej” powinno zadowolić purystów.
Nowe BMW serii 2 Coupé w przeciwieństwie do innych kompaktów bawarskiej marki w standardzie oferuje napęd na tylną oś. Kabina przesunięta maksymalnie do tyłu i dwudrzwiowe nadwozie udowadniają, że jest to model skierowany do „klientów poszukujących emocji i bogatych wrażeń z jazdy”.
Na początku „dwójka” oferowana będzie w trzech wersjach:
benzynowej 220i z 2-litrowym turbo doładowanym czterocylindrowym silnikiem o mocy 181 KM,
dieslem 220d z układem mild-hybrid składającym się z silnika o pojemności 2,0-litra, o mocy 188 KM,
M240i xDrive, z 3-litrowym benzynowy silnikiem w układzie R6 i napędem na cztery koła. Do czasu debiutu wersji M2 to M240i będzie topowym modelem w gamie. Wariant zaoferuje 369 KM.
W każdym modelu zastosowano ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z funkcjami Launch Control i Sprint, a M240 dodatkowo wzbogacone bezie elektroniczny tylny dyferencjał. BMW podkreśla, że najmocniejszy wariant „nie-em” otrzyma napęd na cztery koła o charakterystyce tylnonapędowej. Układ ma zostać dostrojony tak, aby dawać maksymalną „frajdę z jazdy".
Wkrótce do oferty ma dołączyć wariant pośredni pomiędzy 220i i M240i - 230i o mocy 241 KM.
M240i do pierwszej setki rozpędzić się ma w zaledwie 4,3 s - prędkość maksymalna będzie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h. Nowa „dwójka” coupé jest nieco większa niż poprzednik - ma 4537 mm długości (+10 cm) i 1838 mm szerokości (+64 mm). Jedynym wymiarem, który zmalał, jest wysokość - nowa seria 2 „skurczyła się” o 28 mm krótszy i ma 1390 mm wysokości.
W porównaniu do poprzednika urósł również rozstaw osi (+51 mm). Wszystko, aby poprawić właściwości jezdne i uzyskać „mocny i atletyczny wygląd”. Szerszy rozstaw kół, poprawiona o 12% sztywność nadwozia i (tradycyjny dla marki) rozkład masy pomiędzy osiami wynoszący 50:50 mają poprawić prowadzenie pojazdu i zwiększyć „frajdę z jazdy".
Nowe BMW serii 2 Coupe pokazane. Na rynku od 2022 roku
Sylwetka samochodu nie zmieniła się znacznie w stosunku do poprzednika. Fanów marki powinien ucieszyć brak „zębów bobra”, czyli kontrowersyjnych nerek, które znamy z BMW serii 4, M3 i M4. Zamiast nich w Serii 2 zastosowano bardziej konwencjonalne rozwiązanie.
Zamówienia na nową serię 2 Coupé wystartują w styczniu 2022 r., kiedy 220i wejdzie do oferty. Ceny nowego modelu w Wielkiej Brytanii mają zaczynać się (w zależności od wersji) od 34 980 funtów (184 tys. zł) za 220i, wznosząc się do 36 900 funtów (194 tys. zł) za 220d i 45 795 funtów (240 tys. zł) za M240i.
Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected]
zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl
Artykuły polecane przez redakcję zdrogi.pl
Starszy pan wymusił pierwszeństwo. Motocyklista nie mógł opanować nerwów - Wideo
Białystok. Policjantka na służbie rozbiła radiowozem trzy pojazdy na parkingu
Potrącił rowerzystkę i zbiegł z miejsca wypadku. Znaleziono go martwego w garażu
Źródło: autocar.co.uk