ZDrogi.pl > Aktualności > Nowy Mercedes C63 AMG będzie miał 4-cylindrowy silnik
Konrad Karpiuk
Konrad Karpiuk 19.03.2022 14:45

Nowy Mercedes C63 AMG będzie miał 4-cylindrowy silnik

Mercedes C63 AMG bez V8
Flickr.com The Car Spy

Mercedes C63 AMG z czterema cylindrami. Tego nie dało się uniknąć

Mercedes C63 AMG kojarzy się przede wszystkim z ogromną mocą 500 koni mechanicznych i basowym pomrukiem silnika V8. Wszystko wskazuje na to, że choć moc raczej się nie zmieni, to można spodziewać się zmiany silników na 4-cylindrowe.

Niedawno Mercedes zdecydował się na rewolucję w wielkoseryjnej C-klasie. Nie będzie już w niej 6-cylindrówek, a samochody niemieckiego producenta mają być dostosowane do 4-cylindrowych rzędówek. Dlatego też nie będzie V8 w C63.

Oczywiście współczesny silnik czterocylindrowy potrafi rozwijać moce porównywalne z tymi co V8 w Mercedesie C63 AMG. To jednak będzie okupione większym obciążaniem takiego motoru. Prawdopodobnie zostanie dołożony także silnik elektryczny.

`Jeleń wtargnął na drogę w czasie przejażdżki. Motocyklista wystrzelił jak z procy - WideoCzytaj dalej

Oczywiście Mercedes raczej "nie strzeli sobie w stopę" i nowe C63 AMG nie będzie miało mniej mocy niż poprzednik (który legitymował się 510 KM i sprintem do setki w 4,1 s.). Zapewne moc następcy zostanie podniesiona o kilkadziesiąt koni.

Mercedes C63 AMG zawiedzie motoryzacyjnych purystów

Spadek litrażu będzie praktycznie dwukrotny. Do tej pory V8 w C63 AMG miało 4-litry. Teraz silnik topowej C-Klasy ma mieć 2-litry pojemności, oczywiście można spodziewać się potężnego doładowania.

Dlatego już nie usłyszymy już charakterystycznego bulgotu V8. Oczywiście AMG zadba, żeby silnik w R4 brzmiał równie dobrze, ale z czterech cylindrów nie osiągnie się takiego dźwięku jak z wysokolitrażowego silnika widlastego.

To może być jednak świetna wiadomość dla kolekcjonerów, którzy kupili Mercedesa C63 AMG, żeby za 20-30 lat sprzedawać jako klasyka. Modele z V8 z racji bycia "ostatnią C-Klasą z widlakiem", na pewno pójdą cenowo w górę.

Producent będzie starał się na wszelkie sposoby zrekompensować tak istotną zmianę swoim klientom. Najprawdopodobniej nowa C klasa będzie miała po raz pierwszy w historii skrętne koła tylnej osi, szykuje się także nowy HUD.

Jak przy okazji zauważa portal Spider's Web Autoblog, w historii były już 4-cylindrowe C-klasy, które zyskały status kultowych. Choćby model 190E z silnikiem 2.5 16v, który zamieniał niepozornego, pudełkowego "Baby Benza" w torowego potwora.

Trudno jednak doszukiwać się w Mercedesie C63 AMG nawiązań do 190E Cosworth czy Evo. To raczej reakcja na nowe normy emisji spalin, obostrzenia unijne, które zwiększyły popularność downsizingu.

`

Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected] ===============================================================================================

zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce.__Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

`

Źródło: Autoblog

Tagi: Mercedes AMG
Powiązane