Mercedes C63 AMG bez V8
Źródło: Flickr.com The Car Spy

Nowy Mercedes C63 AMG będzie miał 4-cylindrowy silnik

Konrad KarpiukKonrad Karpiuk
16 Lutego 2021

Mercedes C63 AMG to jeden ze słynniejszych, topowych modeli producenta. Wygląda jednak na to, że zerwie z tradycją silników V8. Nowa generacja będzie miała silnik czterocylindrowy.

Mercedes C63 AMG z czterema cylindrami. Tego nie dało się uniknąć

Mercedes C63 AMG kojarzy się przede wszystkim z ogromną mocą 500 koni mechanicznych i basowym pomrukiem silnika V8. Wszystko wskazuje na to, że choć moc raczej się nie zmieni, to można spodziewać się zmiany silników na 4-cylindrowe.

Niedawno Mercedes zdecydował się na rewolucję w wielkoseryjnej C-klasie. Nie będzie już w niej 6-cylindrówek, a samochody niemieckiego producenta mają być dostosowane do 4-cylindrowych rzędówek. Dlatego też nie będzie V8 w C63.

Oczywiście współczesny silnik czterocylindrowy potrafi rozwijać moce porównywalne z tymi co V8 w Mercedesie C63 AMG. To jednak będzie okupione większym obciążaniem takiego motoru. Prawdopodobnie zostanie dołożony także silnik elektryczny.

Brytyjczycy nie chcą aut poleasingowych, tysiące niszczeją na torachBrytyjczycy nie chcą aut poleasingowych, tysiące niszczeją na torachCzytaj dalej

Instagram zdrogi.pl

Oczywiście Mercedes raczej "nie strzeli sobie w stopę" i nowe C63 AMG nie będzie miało mniej mocy niż poprzednik (który legitymował się 510 KM i sprintem do setki w 4,1 s.). Zapewne moc następcy zostanie podniesiona o kilkadziesiąt koni.

Mercedes C63 AMG zawiedzie motoryzacyjnych purystów

Spadek litrażu będzie praktycznie dwukrotny. Do tej pory V8 w C63 AMG miało 4-litry. Teraz silnik topowej C-Klasy ma mieć 2-litry pojemności, oczywiście można spodziewać się potężnego doładowania.

Dlatego już nie usłyszymy już charakterystycznego bulgotu V8. Oczywiście AMG zadba, żeby silnik w R4 brzmiał równie dobrze, ale z czterech cylindrów nie osiągnie się takiego dźwięku jak z wysokolitrażowego silnika widlastego.

To może być jednak świetna wiadomość dla kolekcjonerów, którzy kupili Mercedesa C63 AMG, żeby za 20-30 lat sprzedawać jako klasyka. Modele z V8 z racji bycia "ostatnią C-Klasą z widlakiem", na pewno pójdą cenowo w górę.

Producent będzie starał się na wszelkie sposoby zrekompensować tak istotną zmianę swoim klientom. Najprawdopodobniej nowa C klasa będzie miała po raz pierwszy w historii skrętne koła tylnej osi, szykuje się także nowy HUD.

Jak przy okazji zauważa portal Spider's Web Autoblog, w historii były już 4-cylindrowe C-klasy, które zyskały status kultowych. Choćby model 190E z silnikiem 2.5 16v, który zamieniał niepozornego, pudełkowego "Baby Benza" w torowego potwora.

Trudno jednak doszukiwać się w Mercedesie C63 AMG nawiązań do 190E Cosworth czy Evo. To raczej reakcja na nowe normy emisji spalin, obostrzenia unijne, które zwiększyły popularność downsizingu.

Instagram zdrogi.pl

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

Andrzej Duda wracał z nart, a kierowcy stali w korku. Prezydent w ogniu krytyki - WideoAndrzej Duda wracał z nart, a kierowcy stali w korku. Prezydent w ogniu krytyki - WideoCzytaj dalej

Źródło: Autoblog

Następny artykuł