Volvo Amazon prześcignęło Ferrari 458 Italia - Wideo
Volvo Amazon to ikona bezpieczeństwa lat 60' XX wieku. Zostało przerobione na demona szybkości
Volvo Amazon było jednym z hitów sprzedażowych szwedzkiego producenta. Auto cieszyło się sporą popularnością dzięki wysokiej praktyczności i bezpieczeństwu. Do legendy jednak przeszło głównie dzięki temu, że od 1959 roku wszystkie egzemplarze były sprzedawane w standardzie z pasami bezpieczeństwa. W tych czasach to wcale nie było takie oczywiste.
Co więcej, później stało się pierwszym autem na świecie, które miało w standardzie trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. To też model Amazon w teorii nie kojarzył się z autem niebezpiecznie szybkim. Właściciel tego kombi z 1967 roku dokonał jednak wielu daleko idących modyfikacji, które zmieniło charakter auta.
Na nagraniu widać jak szwedzkie kombi przy lotnym starcie, kompletnie odsadza ferrari w wyścigu. Volvo wygląda jak mały pocisk, a auto z Maranello jak wlokący się za nim żółw, a jak powszechnie wiadomo 458 Italia nie należy do najwolniejszych samochodów.
`Jeleń wtargnął na drogę w czasie przejażdżki. Motocyklista wystrzelił jak z procy - WideoCzytaj dalej
Wszak produkowane w latach 2009-2015 ferrari ma pod maską silnik V8 o pojemności 4,5 litra i mocy 570 koni mechanicznych. To pozwala na katapultowanie się do setki w 3,5 sekundy i rozpędzenie się do maksymalnie 340 km/h. Co więc Volvo miało pod maską, że tak odadziło włoskiego potwora?
Volvo Amazon z silnikiem 2.8-litra. 800-konny potwór stworzony przez pracownika Koenigsegga
Już z daleka widać, że to volvo nie jest seryjnym autem. Zdradzają to ogromne, 19-calowe felgi, obniżone zawieszenie, czy klatka bezpieczeństwa. Po zerknięciu do wnętrza można zauważyć cyfrowe zegary i fotele kubełkowe.
Pod maską siedzi silnik z nowszych volvo oznaczony jako T6. Pojemność wynosi 2.8-litra przy 6-cylindrach i czterech zaworach na cylinder (24v). Motor spięty jest ze skrzynią Getrag.
Silnik po wielu modyfikacjach generuje niebagatelne 800 koni mechanicznych i 900 Nm momentu obrotowego. Aby wiekowe nadwozie wytrzymało tak ogromną moc, klatka bezpieczeństwa została zbudowana od podstaw specjalnie do tego nadwozia.
Dokonano także innych, istotnych modyfikacji. Nadwozie zostało poszerzone i przerobione na dwudrzwiowe (oryginalnie były dwie pary drzwi). Na przodzie osadzono customowy grill, obniżono zderzaki i przeniesiono wlew paliwa na dach.
Uwagę zwracają wcześniej wspomniane felgi. Volvo Amazon jeździ na klasycznych BBS Le Mans, czasem wymienianych na kute AEZ A (widoczne na nagraniu) o szerokościach 8,5j na przedniej i 9,5j na tylnej osi.
Samochód zbudował mechanik zatrudniony u szwedzkiego producenta supersamochodów, marce Koenigsegg. Mattias Vöcks przerabiał także inne klasyki volvo, .in. model P1800. Za ten egzemplarz modelu Amazon został nagrodzony na amerykańskich targach SEMA w 2006 roku.
Źródło: GTSpirit
`
Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected] ===============================================================================================
zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce.__Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl
Motocyklista uderzył w znak drogowy i stracił nogę. Kompletna znieczulica świadków - Wideo
W dziesięć sekund rozbił klasyczne Ferrari o przydrożny mur - Wideo
Na estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, spod naczepy ciężarówki wyskoczył mężczyzna
`undefinedundefined