Strefa płatnego parkowania w Warszawie zostanie powiększana. Parkomaty na Żoliborzu i Ochocie
Parkowanie w Warszawie będzie jeszcze trudniejsze niż do tej pory. W czwartek 15 kwietnia miejscy radni przyjęli uchwałę o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania. Teraz parkomaty staną także na Żoliborzu i na Ochocie. To niejedyne zmiany.
Nowa strefa płatnego parkowania wejdzie w życie od 6 września 2021 roku. Decyzję podjęto na podstawie badań dotyczących zapełnienia i rotacji samochodów na Żoliborzu i Ochocie. Ponadto to kontynuacja polityki parkingowej miasta, którą zapowiedziano jeszcze w 2019 roku.
Płatne parkowanie ma ułatwić szukanie miejsc do postoju
Warszawa chce w ten sposób ułatwić znalezienie wolnego miejsca postojowego kierowcom, które faktycznie go potrzebują. Celem opłaty parkingowej jest więc zmniejszenie ilości chętnych do parkowania. Jak czytamy na stronie urzędu miasta, strefy spełniają rolę przy ok. 10 proc. wolnych miejsc.
W momencie, gdy proporcje zostają zaburzone, pojawia się problem z miejscami parkingowymi. Ponadto jak argumentuje miasto, dzięki temu rozwiązaniu chronione są miejsca postojowe dla mieszkańców, którzy korzystają z abonamentu parkingowego.
Wzrost ilości samochodów w Warszawie i nowy abonament dla mieszkańców
Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich powołuje się na dane, według których w Warszawie przybywa samochodów. Jeszcze w 2010 roku na jedno auto przypadały dwie osoby, a obecnie jest już osiem aut na dziesięciu mieszkańców.
Ten wzrost miały szczególnie odczuć Ochota i Żoliborz, dlatego włączono je teraz do strefy płatnego parkowania. Z miejsc parkingowych na Ochocie korzystało wiele osób, które chciało uniknąć opłaty parkingowej w sąsiadujących dzielnicach. Z kolei na Żoliborzu wielu "przyjezdnych" przybyło ze względu na oddanie do użytku nowej linii metra.
Zmienią się również zasady dotyczące abonamentów mieszkańca. Uzyskają go jedynie osoby, które rozliczają podatek PIT w Warszawie. W zamian sam abonament zostanie rozszerzony, będzie uprawniał do parkowania na większym obszarze, obejmującym nawet kilkadziesiąt ulic i do 1,5 tysiąca miejsc postojowych. Koszt wyniesie 600 zł rocznie, choć mieszkańcy będą mogli zostać przy tańszym, abonamencie rejonowym.
Źródło: Urząd Miasta st. Warszawa
Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected]
zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl