ZDrogi.pl > Katalog pojazdów > Przerobili Poloneza na „wyścigówkę". Pod maskę wsadzili silnik V6
Konrad Karpiuk
Konrad Karpiuk 19.03.2022 14:56

Przerobili Poloneza na „wyścigówkę". Pod maskę wsadzili silnik V6

polonez-caro-v6
facebook.com DM Lenart

Polonez nigdy nie należał ani do aut szybkich, ani nie miał sportowego wyglądu. Od czego są jednak tunerzy? Ten „Poldek” dostał nie tylko poszerzenie karoserii i ospoilerowanie, ale także silnik V6 pod maską.

Seryjny Polonez był dostępny głównie z przestarzałymi 4-cylindrowymi silnikami w układzie OHV. O ile w ruchu miejskim były jeszcze znośne, to ich osiągi pozostawały daleko od zadowalających. Oczywiście sprzedawano również słynne "Poldorovery", którym brytyjskie 16-zaworówki dodawały dynamiki, czy 2-litrówki Fiata lub Forda, które są z kolei bardzo rzadko spotykane.

Choć zarówno 2-litrowe silniki, jak i 1.4 Rover potrafiły zrobić z Poloneza przyzwoicie przyśpieszające auto, to wielbiciele ekstremalnych wrażeń raczej byli wciąż niepocieszeni. Dlatego wśród osób tuningujących Polonezy popularne stały się przeróbki na mocniejszy Rovery (np. 1.8 VVC), ale także na V6 z Opla Omegi. Taki też silnik trafił do opisywanego auta.

Kontynuacja artykułu pod materiałem wideo

Polonez z silnikiem V6. Przy 200 km/h wyprzedzał Mercedesa

Ten konkretny Polonez zasłynął już raz w internecie z filmiku, na którym wyprzedza mercedesa przy prędkości ponad 200 km/h. Oczywiście nie pochwalamy zachowania kierowców, na publicznych drogach nie ma miejsca na tak ryzykowną zabawę. Niemniej, film zrobił niemałą furorę w motoryzacyjnym internecie.

Właściciel auta jakiś czas po wypłynięciu nagrania zapowiedział, że to dopiero początek prac nad Polonezem. Wtedy też w sieci pojawiły się zdjęcia z warsztatu DM Lenart. Projekt był wtedy na wczesnym etapie prac, tak więc można było oglądać karoserię przygotowaną do budowy bodykitu. Teraz prace są już na finiszu.

>

Polonez w nowych szatach

Jak pisze DM Lenart na facebooku, do budowy pakietu ospojlerowania wykorzystano poszerzenia, progi i boki zderzaków z Audi RS4B5, dyfuzor z Range Rovera Vogue. Zderzak przedni został zbudowany z elementów Skody i BMW, a spoiler pochodzi z Hondy Civic coupe na rynek USA. Dokładki pod progi i zderzaki zostały wykonane specjalnie do auta z żywicy. Wszystko pomalowano kolorem rosso corsa z palety Ferrari.

>

Dzięki przeróbkom karoseria została poszerzona o 7.5 cm na stronę. Oczywiście poprawiono rozstaw kół, żeby te nie były schowane pod poszerzeniami. Zaspawano też wnęki po listwach, nadając karoserii "clean look". Przedni zderzak i maską mają przejść jeszcze pewne oprawki.

Polonez z V6 przeszedł szereg innych modyfikacji

W przypadku mechaniki nie skończyło się na samym silnik 3.0 V6 z Omegi. Nowy silnik wymagał również odpowiednich hamulców. Z przodu wylądowały tarcze z Volvo 330 mm i 305 mm z tyłu. Zaciski z Mercedesa/Lancii renomowanej firmy Brembo.

Co ciekawe, sprężyny pochodzą z Żuka, a przednie amortyzatory sportowe z volkswagena T4. Tylne dopasowano od opla astry, choć w tej kwestii właściciel planuje zmianę. Oczywiście z racji na konstrukcję tylnego zawieszenia w Polonezie, obniżono je przez sklepanie resorów i niższe wieszaki. W celu poprawy prowadzenia dołożono stabilizator od Poloneza kombi i wymieniono gumowe elementy zawieszenia na poliuretanowe.

Efekt ostateczny? Powiedziałbym, że dosyć kontrowersyjny. Czysto wizualnie, bryła Poloneza jest jednak dosyć kanciasta, a poszerzenia raczej pasują stylistycznie do bardziej "mydelniczkowatego" kształtu. Może to też kwestia gustu. Niemniej obiektywnie, poziom wykonania auta wygląda na naprawdę wysoki, także pozostaje życzyć powodzenia właścicielowi i DM Lenart w dalszych pracach.

Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected];

zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl

Artykuły polecane przez redakcję zdrogi.pl

Źródło: facebook.com DM Lenart

Tagi: Klasyki Tuning
Powiązane