Volkswagen planuje strategię
Źródło: Materiały Prasowe

Volkswagen tnie koszty. Wiadomo, co stanie się z Lamborghini, Ducati i Bentleyem

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
16 Grudnia 2020

Volkswagen szuka oszczędności i pomysłu na zwiększenie przychodów. W tym celu postanowiono wziąć pod lupę niszowe marki. Po Bugatti przyszła kolej na Lamborghini, Ducati i Bentleya. Czy marki Premium utrzymają się w portfolio giganta? Jeśli tak - to jaki koncern ma pomysł na podniesienie ich rentowności?

Podczas grudniowego posiedzenia Rada Nadzorcza koncernu Volkswagen zajmowała się Strategią „Together 2025+". W ramach niej, poza zmianami personalnymi, jednogłośnie postanowiono, aby koncern skupił się na elektromobilności i cyfryzacji. Co zatem stanie się z Lamborghini, Ducati i Bentleyem?

Podczas grudniowego posiedzenia Rada Nadzorcza Volkswagena doceniła Herberta Diessa, który został prezesem koncerny. Doceniono jego ogromne zaangażowanie w transformację przedsiębiorstwa, która bez niego nie byłaby tak konsekwentna i udana.

Radni docenili wytrwałość i upór Diessa w dążeniu do zmian technologicznych i jego wkład we wdrażanie celów klimatycznych, a także ostatnie wyniki finansowe koncernu. Tym samym zarząd Volkswagen AG postanowił kontynuować tę strategię z Herbertem Diessem jako prezesem.

Volkswagen wybrał nowego prezesa. Wiadomo też co z markami premium

Prezes i nowy zarząd mają otrzymać pełne wsparcie rady nadzorczej dla działań, które zorientowano na elektromobilność i cyfryzację, a także wzrost efektywności i rentowności wszystkich marek i działów należących do koncernu.

Zarząd i Rada Zakładowa koncernu do końca pierwszego kwartału chcą opracować plan zmierzający do zmniejszenia kosztów stałych o 5 procent do 2023 roku - plan ten ma uwzględniać wszystkie istniejące programy. Rada Nadzorcza jest zgodna w kwestii dalszej przynależności marek Lamborghini i Ducati do koncernu Volkswagen.

W ramach zmian w organizacji postanowiono również, że od 1 marca 2021 roku marka Bentley będzie podlegała zarządowi Audi, co pozwoli to na wykorzystanie synergii podczas realizacji planu elektryfikacji obydwu marek premium.

Przypomnijmy również, że topowa marka koncernu - Bugatti - ma trafić w ręce chorwackiego Rimaca, którego spora część udziałów znajduje się w rękach Porsche. Wiadomość nie jest jeszcze oficjalna, ale Car Magazine donosi, że Grupa Volkswagen zdecydowała się sprzedać elitarną markę Bugatti chorwackiemu Rimac Automobili.

Krowa wypadła z busa. Kierowca pojechał dalej - WideoKrowa wypadła z busa. Kierowca pojechał dalej - WideoCzytaj dalej

Zobacz także: Ducato rozerwało się jak kartonowe pudełko. Groźny wypadek na obwodnicy

Bugatti to perła w koronie Volkswagena. Rodzina Porsche niechętnie pozbędzie się luksusowej marki.

Część Bugatti nadal byłaby technicznie powiązana z Grupą VW, biorąc pod uwagę, że Porsche ma 15,5 procent udziałów w Rimac. Car Magazine donosi, że umowa z chorwacką marką hipersamochodów dotyczy również zwiększenia udziałów marki w Rimac Automobili.

Wygląda na to, że Grupa VW nie chce już inwestować pieniędzy w markę. Car Magazine zwraca uwagę, że rodzina Piechów nadal posiada 50 procent pakietu kontrolnego w Grupie VW, a jedynym sposobem na przekonanie ich do sprzedaży Bugatti byłoby uczynienie Porsche beneficjentem wymiany.

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

Zobacz jak wygląda Południowa Obwodnica Warszawy:

 

Następny artykuł