Wybrano samochód roku w Polsce. Wygrała niegdyś pogardzana marka
Samochód roku w Polsce. Są wyniki plebiscytu "Car of the Year"
Samochód roku w konkursie "Car of the Year Polska 2021" ma spełniać kryteria innowacyjności, interesującego wzornictwa z jednoczesną dostępnością cenową na rodzimym rynku. Za wybór odpowiadało 21 dziennikarzy motoryzacyjnych.
Do konkursu na samochód roku nominowano 24 pojazdy. Były to: Audi A3, Audi e-tron Sportback, BMW 2 Gran Coupe, Ford Explorer, Ford Kuga, Ford Puma, Honda Jazz, Hyundai i10, Kia e-Soul, Kia Sorento, Mazda MX-30, Mercedes-Benz GLA, Mercedes-Benz GLS, Nissan Juke, Opel Corsa, Peugeot 2008, Porsche Taycan, Renault Captur, Renault Zoe, Seat Leon, Skoda Octavia, Toyota Yaris, VW Golf i VW ID.3.
Aby znaleźć się na liście, samochody musiały być dostępne w 2020 roku w polskich salonach. Do 4 listopada każdy z jurorów musiał nominować piątkę faworytów (bez ustalania ich kolejności) z powyższej listy. Z typów dziennikarzy wyłoniono następujących finalistów: KIA Sorento, Skoda Octavia, Toyota Yaris, VD ID.3.
`Jeleń wtargnął na drogę w czasie przejażdżki. Motocyklista wystrzelił jak z procy - WideoCzytaj dalej
W drugim etapie przydzielono jurorom po 20 punktów, które musieli rozdysponować między finalistów. Jednocześnie mogli przyznać jednemu autu maksymalnie 10 punktów, przydzielić pulę przynajmniej trzem z listy i wybrać jeden pojazd na pierwsze miejsce. Na tej podstawie wybrano samochód roku.
Samochód roku w Polsce. KIA znów wygrywa
Wybór samochodu roku w Polsce ogłoszono 20 stycznia w siedzibie Automobilklubu Polskiego. Z racji na sytuację pandemiczną, uroczystość odbyła się jedynie za pośrednictwem relacji live.
Pierwsze miejsce zajęła KIA Sorento z 117 głosami dziennikarzy. Drugie Toyota Yaris (84 głosy), trzecie VW ID.3 (76 głosów), czwarte Skoda Octavia (72 głosy) i piątek Porsche Taycan (71 głosów).
Przewaga lidera była spora (33 punkty), szczególnie jeśli spojrzy się na różnice w reszcie stawki. Warto zaznaczyć, że w poprzedniej edycji również wygrał koreański producent tyle, że wtedy pierwsze miejsce zajął model XCeed.
KIA zmieniła się przez lata. Kiedyś nie była zbyt poważana
KIA przebyła sporą drogę od swoich początków, do obecnego poziomu. Koreański producent, gdy wybierał hasło reklamowe "The power to suprise", sam przyznał, że marka awansowała od producenta aut tanich i niskiej jakości, do firmy oferującej auta "wysokiej jakości i z atrakcyjnym designem". Niegdyś wyszydzana KIA jest teraz częstym wyborem kierowców i dwukrotnym zwycięzcą plebiscytu na samochód roku w Polsce.
Niedawno marka postawiła kolejny krok w przód. Zmieniono motto firmy na "Movement that inspires", a także zaprezentowano nowe logo. Ma to być początek nowego planu biznesowego.
- Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwałtownych przemian, które KIA zarówno kształtuje, jak i dostosowuje się do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży - mówił prezes marki KIA.
Źródło: aroftheyear.pl
`
Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected] ===============================================================================================
zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce.__Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl
Motocyklista uderzył w znak drogowy i stracił nogę. Kompletna znieczulica świadków - Wideo
W dziesięć sekund rozbił klasyczne Ferrari o przydrożny mur - Wideo
Na estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, spod naczepy ciężarówki wyskoczył mężczyzna
`