Poczta Polska będzie jeździć elektrycznymi Syrenami? Rząd wyda na projekt 52 mln zł
Na początku lutego na Facebook'owym profilu FSO Syrena w Kutnie pojawiła się informacja, że polski producent przeszedł przez wstępne sito programu „e-Van”, którego misją jest stworzenie „ uniwersalnego pojazd dostawczy o napędzie elektrycznym kat. N1 " .
To projekt Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, który zakłada zaprojektowanie i budowę pojazdu dostawczego, który będzie wykorzystywał wodorowe ogniwa paliwowe jako źródło energii elektrycznej.
Polski samochód elektryczny - wkrótce również model dostawczy
W październiku 2020 roku Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło chęć zbudowania polskiego samochodu dostawczego z napędem elektrycznym .
Na projekt mają zostać przeznaczone 52 miliony złotych.
`Jeleń wtargnął na drogę w czasie przejażdżki. Motocyklista wystrzelił jak z procy - WideoCzytaj dalej
Założenia, które mają spełnić auta napędzane wodorem - waga niższa niż trzy i pół tony ładowność do 1000 kilogramów.
Bardzo prawdopodobne, że to FSO Syrena zajmie się produkcją polskiego dostawczaka na wodór. Opracowany pojazd ma być przeznaczony dla firm z branży kurierskiej, pocztowej, służb sprzątających tereny miejskie itp.
W przypadku wykorzystywania napędu bateryjnego pojazdy muszą pokonać 250 km na jednym ładowaniu. Minimalny zasięg w drugim przypadku wynosi 400 kilometrów. Aktualnie na polu bitwy o tytuł polskiego samochodu elektrycznego pozostały cztery projekty.
Polski samochód elektryczny w wersji dostawczej opracuje FSO Syrena w Kutnie?
Przypomnijmy, że FSO Syrena w Kutnie S.A. ma już na swoim koncie pierwszy (drobny) sukces, którym jest opracowanie Vosco EV1. Firma planuje pójść za ciosem i zaprezentować nową generację elektrycznego auta - Vosco EV2 .
- " Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi założeniami, w przyszłym roku planujemy rozpoczęcie budowy serii informacyjnej kilkudziesięciu sztuk takich pojazdów " - powiedział w rozmowie z dziennik.pl Andrzej Stasiak, główny konstruktor FSO Syrena w Kutnie.
Vosco EV2 opiera się na zupełnie nowej, kompozytowej konstrukcji nośnej, choć wykorzystuje podwozie zastosowane i opracowane dla modelu EV1 pierwszej generacji. Nowy elektryk zapewni ponad 200 km zasięgu. Pojemność akumulatorów to 31,5 kWh, a napięcie nominalne pakietu to 700V -dzięki temu ładowanie z gniazdka 230 V do 100% potrwa ok. 6 godzin , a przy użyciu ładowarki Combo CCS2 o mocy 30 kW czas skróci się do 1,5 godziny. Moc nominalna nowego EV2 to ok. 156 KM.
FSO Syrena w Kutnie S.A. opracowało również auto, którego silnik w trybie sportowym osiąga moc 175 kW, czyli niemal 240 KM.
Za stylistykę nowego nadwozia Vosco EV2 odpowiada Damian Woliński, jeden z laureatów konkursu organizowanego przez ElectroMobility Poland (które ostatecznie skorzystało z usług włoskiego studio) na opracowanie nadwozia polskiego samochodu elektrycznego.
`
Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: redakcja@zdrogi.pl ===============================================================================================
zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. __Masz ciekawy temat? Napisz na redakcja@zdrogi.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl
-
Motocyklista uderzył w znak drogowy i stracił nogę. Kompletna znieczulica świadków - Wideo
-
W dziesięć sekund rozbił klasyczne Ferrari o przydrożny mur - Wideo
-
Na estakadzie Kwiatkowskiego w Gdyni, spod naczepy ciężarówki wyskoczył mężczyzna
`