FSO Syrena - już w 2021 roku nowy model. Zdjęcia
FSO dawno temu skończyło działalność, ale są firmy, które chcą kontynuować jej "dzieło". Wśród nich AZM Kutno (aktualnie FSO Kutno), które starało się wskrzesić legendarną Syrenę. Wskutek prac powstało Vosco S106EV - teraz firma zapowiada następcę modelu.
Kilka lat temu trwał wyścig o to, kto jako pierwszy wskrzesi kultową Syrenę. W zmaganiach brały dwie firmy AMZ Kutno (aktualnie FSO Syrena w Kutnie S.A.) oraz AK Motor. Wskutek walki o prawa do nazwy firma AMZ Kutno zrezygnowała z nazywania nowego produktu Syreną... ale prac nie zakończyła.
W ten sposób powstało Vosco S106EV. Teraz FSO Syrena w Kutnie S.A. planuje pójść za ciosem i zaprezentować nową generację elektrycznego auta - Vosco EV2.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi założeniami, w przyszłym roku planujemy rozpoczęcie budowy serii informacyjnej kilkudziesięciu sztuk takich pojazdów - powiedział w rozmowie z dziennik.pl Andrzej Stasiak, główny konstruktor FSO Syrena w Kutnie.
Zobacz także: Nastolatek w BMW z impetem wbił się w ciężarówkę. Jego mama zginęła w tragicznych okolicznościach
Vosco EV2 opiera się na zupełnie nowej, kompozytowej konstrukcji nośnej, choć wykorzystuje podwozie zastosowane i opracowane dla modelu EV1 pierwszej generacji.
Nowy elektryk zapewni ponad 200 km zasięgu. Pojemność akumulatorów to 31,5 kWh, a napięcie nominalne pakietu to 700V -dzięki temu ładowanie z gniazdka 230 V do 100% potrwa ok. 6 godzin, a przy użyciu ładowarki Combo CCS2 o mocy 30 kW czas skróci się do 1,5 godziny. Moc nominalna nowego EV2 to ok. 156 KM.
FSO Syrena w Kutnie S.A. opracowało również auto, którego silnik w trybie sportowym osiąga moc 175 kW, czyli niemal 240 KM.
Za stylistykę nowego nadwozia Vosco EV2 odpowiada Damian Woliński, jeden z laureatów konkursu organizowanego przez ElectroMobility Poland (które ostatecznie skorzystało z usług włoskiego studio) na opracowanie nadwozia polskiego samochodu elektrycznego.
Design ma w pełni oddawać elektryczny charakter samochodu, którego znakami szczególnymi mają być dwukolorowe nadwozie oraz LED-owe reflektory.
Nowe Vosco EV2 jest dłuższe od poprzednika o 50 mm i szersze o 100 mm, co wpłynęło na poprawę proporcji nadwozia oraz komfort i ergonomię wnętrza.
Wnętrze Vosco EV2 to także zupełnie nowy projekt w porównaniu z poprzednikiem.
FSO Syrena w Kutnie S.A. pracuje nad usprawnieniem produkcji przed debiutem EV2
Aktualnie spółka koncentruje się nad udoskonalaniem technologii produkcji pojazdu oraz budowy stanowisk do szybkiego i powtarzalnego montażu. Aktualnie przygotowywany jest montaż mieszany, głównie gniazdowy, który będzie obsługiwany przez ludzi, a w pewnych obszarach produkcji fragmentarycznie będzie zbliżony do montażu liniowego.
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl
- Stracił kontrolę, nie mógł skręcić kierownicą. Z naprzeciwka pikowała na niego ciężarówka - wideo
- Uciekał swoim BMW przed policją. 43-latek myślał, że przechytrzy funkcjonariuszy - Wideo
- Ursus został zmiażdżony przez ciężarówkę. 84-latek zginął w przerażających okolicznościach