ZDrogi.pl Aktualności Badanie pokazuje, że Polacy mają nikłą wiedzę o hybrydach
Unsplash.com CHUTTERSNAP

Badanie pokazuje, że Polacy mają nikłą wiedzę o hybrydach

19 marca 2022
Autor tekstu: Konrad Karpiuk

Samochód elektryczny to według prawie 40 proc. badanych także hybryda

Samochód elektryczny to marzenie 50 proc. respondentów z badania polskiej firmy doradczej Insight Out Lab i ekspertów Volkswagena. Okazuje się więc, że połowa Polaków raczej chętnie zamieni auto spalinowe na zasilane akumulatorami. Ponadto 22 proc. zadeklarowało, że takowe zakupi.

Jednocześnie 8 proc. populacji zadeklarowało, że jechało autem elektrycznym jako kierowca. Biorąc pod uwagę, że w Polsce nie ma dużo pojazdów EV w Polsce, trudno uwierzyć w takie zapewnienia. Nawet jeśli wliczymy auta z wypożyczalni.

Skąd więc takie odpowiedzi? To wyjaśnia kolejne pytanie. 39 proc. badanych odpowiedziała, że auto hybrydowe jest również autem elektrycznym. 49 proc. stwierdziło natomiast, że samochód elektryczny to taki, który nie ma silnika spalinowego (więc hybryda też nim nie jest).

`Jeleń wtargnął na drogę w czasie przejażdżki. Motocyklista wystrzelił jak z procy - WideoCzytaj dalej

To jednak nie koniec problemów. Większość ankietowanych, bo aż 66 proc. twierdzi, że auta elektrycznego nie można ładować z gniazdka 230V . To i tak spora poprawa wyniku, bo jeszcze w połowie 2020 roku taką opinię wyrażało 73 proc. Polaków.

Co ciekawe, 32 proc. badanych twierdzi, że jeśli chodzi o ładowanie samochodu elektrycznego w domu, to koszty zmieszczą się w kwocie 50 zł. 21 proc. próby stwierdziło natomiast, że za jednorazowe ładowanie zapłacą więcej niż 200 zł.

Samochód elektryczny, a hybryda i hybryda plug-in. Jakie są różnice?

Warto znać różnice między samochodami hybrydowymi a elektrycznymi, ze względu na to, że jest ich coraz więcej. W przyszłości mogą stać się naszą codziennością, dlatego im szybciej zdobędziemy potrzebną wiedzę, tym szybciej oswoimy się z nową technologią.

Jak już wspomnieliśmy wyżej, samochód elektryczny to taki, który jest zasilany tylko akumulatorami. Hybrydy natomiast dzielimy na HEV (Hybrid Electric Vechicle) i na PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vechicle).

W wypadku HEV dwa silniki elektryczne odzyskują energię z hamowania i poprawiają osiągi jednostki spalinowej podczas przyśpieszania. Ponadto w trakcie manewrowania na parkingu, czy jazdy w korku można korzystać z samego silnika elektrycznego.

Hybryda Plug-In, czyli PHEV jest bardziej zbliżona do samochodu elektrycznego, choć oczywiście nim nie jest. W tym wypadku silnik elektryczny nie służy tylko do wspomagania silnika spalinowego, ale jest "drugim napędem", który może zasilać auto przez kilkadziesiąt kilometrów.

Pojazdy PHEV zarówno odzyskują energię z hamowania, jak i mogą być ładowanie z gniazdka jak samochód elektryczny. Takim samochodem można jeździć tanio po mieście na silniku elektrycznym, a w trasie, w której potrzebujemy dłuższego zasięgu, używać motoru spalinowego.

Źródło: Dziennik.pl

`

Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: redakcja@zdrogi.pl ===============================================================================================

zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. __Masz ciekawy temat? Napisz na redakcja@zdrogi.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

`

Obserwuj nas w
autor
Konrad Karpiuk
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@zdrogi.pl
na drogach aktualności porady motorsport katalog pojazdów wideo