ZDrogi.pl > Katalog pojazdów > Opel pokazał nową Astrę. Materiał na hit sprzedaży?
Piotr Szczurowski
Piotr Szczurowski 19.03.2022 14:58

Opel pokazał nową Astrę. Materiał na hit sprzedaży?

Opel pokazał Astrę szóstej generacji. To prawdziwa rewolucja
Materiały Prasowe

Opel Astra w skali globalnej zawsze musiał gonić Golfa. Jednym z krajów, w którym „Asterka” była najpopularniejsza, była Polska. Kolejne generacje kompaktowych Opli, które montowane były w Gliwicach, motoryzowały pokolenia Polaków.

Niestety, najnowsza odsłona (razem z Peugeotem 308) powstawać będzie w ojczyźnie Opla - Rüsselsheim.

Wraz z mariażem koncernów FCA i PSA, który zaowocował powstaniem Stellantisa, nowe ople będą w dużej mierze bazować na technologiach francuskich. Nie inaczej jest w przypadku debiutującej właśnie szóstej generacji astry.

Nowy model dzieli platformę EMP2 (należącą do PSA) z Peugeotem 308. Spodziewać możemy się zatem podobnej palety silników jak we francuskim kompakcie. Oznaczać to będzie, że u podstawy gamy znajdziemy 1,2-litrowy, trzycylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, dostępny w dwóch wariantach mocy (108 KM i 128 KM).

Nowy Opel Astra pokazany. Powstanie na bazie Peugeota 308

>

Dla wielbicieli silników wysokoprężnych przygotowano turbo diesla o mocy 128 KM. Wszystkie silniki standardowo wyposażone będą w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, ale klienci mogą zamówić ośmiobiegowy „automat”.

Nowa astra będzie też pierwszą, którą naładujemy z gniazdka. Klienci do wyboru otrzymają dwa warianty hybrydowe plug-in (PHEV). Wariant podstawowy łączy turbo doładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 148 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 109 KM, co łącznie daje 178 KM.

>

Drugi „ten wzmocniony” wariant łączy ten sam silnik elektryczny o mocy 109 KM z 178-konną wersją 1,6-litrowej jednostki, oferując łącznie 222 KM. Oba modele na samym prądzie mają pokonywać około 50 km. Energia gromadzona będzie w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 12,4 kWh.

>

Nowa Astra niemal nie zmieniła gabarytów - ma 4374 mm długości i jest o 4 mm dłuższa od swojego poprzednika. Jest również o 51 mm szersza od starej Astry. Model jest też 15 mm niższy i ma 13 mm większy rozstaw osi niż Astra J.

Wygląd zewnętrzny to radykalne odejście od starej Astry. Nowy model czerpie garściami z najświeższych premier opla. Przód charakteryzuje się reflektorami Matrix LED, które są połączone kawałkiem błyszczącej czarnej listwy - to rozwiązanie Niemcy nazywają Vizor.

>

Również z boku widać sporą różnicę względem schodzącej generacji. Wszystkich ucieszy fakt, że niemiecki kompakt dość zauważalnie różni się również od bliźniaczego Peugeota 308.

Największe zmiany zaszły jednak w kabinie. Na desce rozdzielczej dominuje 10-calowy cyfrowy zestaw wskaźników połączony jedną listwą z 10-calowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego.

Wśród kluczowych opcji znajduje się wyświetlacz Head-Up i kamera 360 stopni. Na ceny nowego Opla przyjdzie nam jeszcze poczekać.

>

Źródło: carscoops.com

Artykuły polecane przez redakcję zdrogi.pl

Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected]

zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl

Tagi: Opel Astra
Powiązane