Mercedes prezentuje ogromny dotykowy panel
Źródło: YouTube: Mercedes-Benz

Niemal cała deska rozdzielcza nowego Mercedesa będzie dotykowym ekranem

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
8 Stycznia 2021

Mercedes, wraz z debiutem topowego elektryka EQS postanowił pójść jeszcze dalej w rozwoju flagowego systemu MBUX. Od teraz Mercedesy mają się uczyć kierowców w stopniu dotychczas nieosiągalnym dla innych modeli.

Nowa era w projektowaniu desek rozdzielczych oficjalnie rozpoczyna się wraz z debiutem MBUX Hyperscreen, który w pierwszej kolejności trafi do nowego elektrycznego modelu - EQS.

Mercedes przygotował coś specjalnego dla wszystkich, którzy skarżyli się, że w nowych modelach jest zbyt mało ekranów i dotykowych powierzchni. Cała trójka będzie zadowolona.

Nowe rozwiązanie ciągnie się przez niemal całą szerokość auta i zawiera oprogramowanie, które jest zdolne do uczenia się zachowań użytkownika. MBUX ma przedstawiać spersonalizowane sugestie, tzw. zero layer. W praktyce, jeśli mamy w zwyczaju, np. po uruchomieniu podgrzewania foteli włączać podgrzewanie kierownicy, ekran sam nam zasugeruje drugą opcję po wybraniu pierwszej.

Hyperscreen w rzeczywistości nie jest ekranem, a trzema wyświetlaczami zintegrowanymi pod zakrzywionym panelem.

Polscy kierowcy wniebowzięci. Zapadły kluczowe decyzje, MOPy zmienią się nie do poznaniaPolscy kierowcy wniebowzięci. Zapadły kluczowe decyzje, MOPy zmienią się nie do poznaniaCzytaj dalej

Zobacz także: Kobiety spieszyły się do pracy. Pośpiech przypłaciły wizytą w przydrożnym stawie

Mercedes zaoferuje rozwiązanie znane, m.in. z Porsche Taycan

W ramach rozwiązania również pasażer otrzyma swój własny wyświetlacz, który można dostosować do siedmiu różnych profili. Co ciekawe, ekran nie będzie działał, jeśli miejsce pasażera jest puste - pełnić będzie wtedy jedynie funkcję dekoracyjną, wyświetlając animowane gwiazdy.

Za panelem Hyperscreena znajduje się łącznie 12 siłowników zapewniających dotykowe sprzężenie zwrotne (tzw. ekrany haptyczne). Cały system imponować ma również mocą obliczeniową 8-rdzeniowego procesora, 24 GB pamięci RAM i 46,4 GB na sekundę przepustowości pamięci RAM.

MBUX Hyperscreen jest zarówno mózgiem, jak i układem nerwowym samochodu” - powiedział członek zarządu Mercedesa Sajjad Khan.

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

Przejechał 178 km, gdy nagle doszło do wypadku. Nie żyje 52-letni sportowiecPrzejechał 178 km, gdy nagle doszło do wypadku. Nie żyje 52-letni sportowiecCzytaj dalej

Następny artykuł