ZDrogi.pl Aktualności Hybryda i cztery cylindry zamiast V8 - przepis na nową C klasę w AMG
https://www.whichcar.com.au/

Hybryda i cztery cylindry zamiast V8 - przepis na nową C klasę w AMG

19 marca 2022
Autor tekstu: Piotr Szczurowski

Od jakiegoś czasu mówi się o debiucie Mercedesa AMG-GT 73, czyli zelektryfikowanej wersji AMG-GT 63, w której silnik elektryczny ma za zadanie jedynie zwiększyć moc pojazdu. Dalej pod maską gościć ma potężne V8.

Wspominamy o tym dlatego, że dodawanie napędu elektrycznego do potężnego silnika spalinowego, aby uzyskać jeszcze więcej mocy, spotkało się z wszechobecnym poparciem. Inaczej sprawa wygląda w przypadku planowanej nowej generacji Mercedesa C-AMG.

Mercedes pożegna potężne V8 w klasie średniej?

Według najnowszych informacji potężne V8 będące jednym z ostatnich tego typu silników, ma zostać zastąpione przez jednostkę... czterocylindrową wspieraną przez motor elektryczny.

O takich planach donosi Autocar. Według portalu bazą układu hybrydowego ma być 2-litrowy silnik znany z AMG A45 S. Fabrycznie dysponuje on mocą 421 KM, ale mocy ma być więcej za sprawą silników elektrycznych. Jeśli jeszcze nie spadliście z krzesła, to mamy kolejne złe wieści.

`Jeleń wtargnął na drogę w czasie przejażdżki. Motocyklista wystrzelił jak z procy - WideoCzytaj dalej

Mercedes planuje nową C-klasę z napędem na przód?

Jak wielu z was zauważyło, klasa A jest autem przednionapędowym, a klasa C ma napęd w jedynym słusznym miejscu - z tyłu. W AMG-C silnik spalinowy będzie napędzać jedynie przednie koła, za napędzanie tyłu odpowiadać mają właśnie motory elektryczne.

Takie rozwiązanie może też sugerować, że Mercedes rozważa wprowadzenie na stałe przedniego napędu w limuzynie klasy średniej , a w to średnio jesteśmy w stanie uwierzyć.

Zelektryfikowane AMG może ważyć nawet 250 kg więcej od aktualnego napędzanego V8 - o osiągi jednak nie powinniśmy się martwić. Większa moc, w połączeniu z dostępnym zawsze momentem, ma zagwarantować, że „wolniej nie będzie".

Wstępne doniesienia zapowiadają moc ok. 540 KM i 3,5 s do setki - parametry te zbliżyłyby Mercedesa do Alfy Romeo Giulii Quadrifoglio i aktualnego BMW M3/M4. Na koniec posłuchajmy jak brzmi "v-ósemka":

`

Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: redakcja@zdrogi.pl ===============================================================================================

zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. __Masz ciekawy temat? Napisz na redakcja@zdrogi.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

`

Obserwuj nas w
autor
Piotr Szczurowski

Moim zdaniem samochody są najbardziej zbliżonym do żywej istoty tworem człowieka. Każdy ma swój charakter, historię i potrafi budzić emocje. Od kilkunastu lat śledzę na bieżąco świat motoryzacji, choć najbliższe memu sercu są pojazdy z przełomu lat 80/90. Jestem głównym wydawcą portalu zDrogi.pl i dzielenie się pasją z użytkownikami naszego serwisu sprawia mi ogromną satysfakcję.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@zdrogi.pl
na drogach aktualności porady motorsport katalog pojazdów wideo