Aznom Palladium - pierwsza na świecie „hiper-limuzyna” z kryzysem tożsamości
Aznom Palladium to podręcznikowy przykład auta z kryzysem tożsamości. Ciężko stwierdzić czym jest... ale może model stworzy nową niszę na rynku. Jedno jest pewne - auto robi potężne wrażenie.
Niewielu pewnie pamięta kontrowersyjnego Mercedesa-Maybach Ultimate Luxury. Koncept, który był „suvosedanem”, pozostał jedynie autem pokazowym. Tymczasem nietypowe połączenie segmentów spodobało się Włochom. Zapowiadają oni potężny pojazd będący połączeniem luksusowego sedana i SUV-a. Drodzy Państwo, nadchodzi Aznom Palladium.
Mercedes-Maybach Ultimate Luxury
Materiały Prasowe
Crossover to popularne w aktualnych czasach określenie. W branży motoryzacyjnej przypisuje się je do aut, które są krzyżówką różnych segmentów/nadwozi. Najczęściej odnosi się do SUV-ów o wyoblonych liniach, którym bliżej do hatchbackom lub liftbackom.
Aznom Palladium - SUV z nadwoziem sedana.
Zobacz także: Na oczach matki ukradł auto z dzieckiem w środku. Nagle wrócił się i zaczął jej grozić policją
W rzeczywistości określenie to idealnie pasuje do Aznoma. Skrzyżowanie SUV-a z sedanem to połączenie skrajnie odmiennych koncepcji.
Opracowany przez Aznom Automotive i Camal Studio z siedzibą w Turynie, Palladium został zaprezentowany po raz pierwszy tego lata. Wersja produkcyjna zadebiutuje pod koniec października podczas Salonu Samochodowego w Milano Monza (29 października-2 listopada) we Włoszech. Producent dumnie określa auto pierwszą na świecie „hiper-limuzyna”.
Aznom Palladium
Materiały Prasowe
Nazwany na cześć Andrei Palladio, architekta, który żył w XVI wieku w Wenecji, Palladium został zainspirowany „wielkimi sedanami używanymi przez głowy państw i bogactwem luksusowych samochodów z lat trzydziestych XX wieku, z ich obszernymi wymiarami i dzielnością w terenie".
Aznom Palladium - Ceny nie zostały ogłoszone, ale jesteśmy pewni, że tanio nie będzie.
Aznom ma 6 metrów długości i prawie 2 metry wysokości. Przód przywodzi na myśl Rolls-Royce'a - głównie ze względu na ogromny prostokątny grill z pionowymi listwami i smukłe reflektory. Z tyłu widać szerokie nadkola, dwa pasy świetle oraz duży dyfuzor z podwójnymi prostokątnymi rurami wydechowymi.
Terenowymi akcentami są plastikowe okładziny w dolnych częściach nadwozia oraz bardzo duży prześwit, który powinien ułatwić jazdę, jeśli kiedykolwiek zejdzie się z utartego szlaku.
Producent zapowiada silnik o mocy 670 KM, który napędzać będzie wszystkie koła - najprawdopodobniej za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.
Aznom Palladium
Materiały Prasowe
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl
- Procedura rejestracji auta łatwiejsza niż myślisz. Wcale nie musisz mieć jednego dokumentu
- Nawet kilkadziesiąt tysięcy kierowców może mieć poważne kłopoty. Winne są błędy w systemie
- Radom. 19-latek postanowił zrobić kulig swoim Audi. Uciekał przed policją, ciągnąc sanie