ZDrogi.pl
Skoda Marketplace

Materiały Prasowe

Škoda wprowadza chyba najbardziej kontrowersyjną funkcję w historii motoryzacji

11 Grudnia 2020

Autor tekstu:

Piotr Szczurowski

Udostępnij:

Škoda wprowadza funkcjonalność, która może przerazić niektórych klientów. Nowe rozwiązanie pozwoli na... wyświetlanie reklam na centralnym ekranie pojazdu. To od producenta zależy, jak klienci przyjmą system Škoda Marketplace. My jesteśmy sc

Kilka dni temu Škoda ogłosiła uruchomienie nowej usługi wykorzystującej połączenie samochodów z internetem. Škoda Marketplace to nowe rozwiązanie, które korzystając z multimediów auta, wyświetlać będzie spersonalizowane komunikaty. To nie jedyne nowe rozwiązanie producenta w ostatnim czasie. Przypomnijmy też, że marka pozwala diagnozować auta... po wydawanych dźwiękach.

Škoda wzbrania się przed używaniem słowa „reklamy”

Na razie usługa jest testowana w ojczyźnie Škody - w Republice Czeskiej. Firma zapowiada, że jeśli się sprawdzi, wkrótce trafi na inne rynki. Škoda Marketplace wymaga stałego połączenia z internetem, które dostępne jest w droższych wersjach nowych modeli czeskiego producenta: Kamiq, Karoq, Kodiaq, Scala oraz Superb - wkrótce dołączy do nich również elektryczny Enyaq.

Škoda Marketplace, korzystając z danych dotyczących lokalizacji oraz informacji na temat pojazdu, wysyła kierowcy reklamowe oferty, które mogą go zainteresować. Przykładowo - przy niskim stanie paliwa sugerować będzie skorzystanie z usług stacji benzynowej. W praktyce może oznaczać to tyle, że Škoda pokieruje nas na stację należącą do sieci, która zapłaciła koncernowi za reklamę...

Takie powiadomienia wyświetlane będą na centralnym ekranie auta. Jeśli użytkownik będzie chciał z nich skorzystać, to kliknięcie komunikatu uruchomi system nawigacyjny, który doprowadzi go na miejsce.

To tylko jeden z przykładów zastosowania nowej funkcjonalności. Jedną z pierwszych firm, które podpisały umowy z marką Skoda, jest sieć stacji paliw OMV. Oprócz tego z usługi już korzysta sieć czeskich myjni Automyčka Express oraz barów owocowych Fruitisimo. Szczególne ciekawa jest ostatnia z firm - sugeruje, że auto w czasie jazdy proponować nam będzie wstąpienie, np. na koktajl owocowy - stąd już niedaleko do typowych reklam.

Škoda zaproponuje nam stację paliw - ok. Samotne singielki w okolicy - nie ok

To czy rozwiązanie spodoba się klientom, zależy od kolejnych kroków producenta. Jeśli komunikaty będą przydatne, np. w podróży, gdy szukamy hotelu na nocleg albo restauracji ze smacznym posiłkiem - klienci powinni być zadowoleni. Jeśli jednak nowa funkcjonalność będzie wyświetlała nam reklamy środków na erekcję - już niekoniecznie.

Z drugiej strony oferta Škody może być wyjątkowo atrakcyjna dla reklamodawców. Otrzymają na tacy klientów o wyraźnie określonym profilu (kierowcy) i konkretnych potrzebach - system będzie wiedział, np. że od trzech godzin jesteśmy w trasie (może jesteśmy głodni), mamy mało paliwa (zapraszamy na stację), jest późno, a my jesteśmy w obcym mieście (polecamy ten hotel), etc. W dodatku mogą dotrzeć do nich w zupełnie nowy sposób, w którym konkurencja jest jeszcze znikoma.

Ponadto właściciele aut marki Škoda z funkcją Marketplace mają otrzymywać dedykowane kody rabatowe, wysyłane w formie kodów QR.

Na szczęście, przynajmniej chwilowo, korzystanie z funkcjonalności nie będzie obowiązkowe. Na razie dołączenie do Škoda Marketplace wymaga samodzielnego pobrania aplikacji i wyrażenia stosownej zgody.

Podobne artykuły

Wypadek motocyklisty. Był pijany, dostał odszkodowanie

Aktualności

Pijany motocyklista z Łodzi zderzył się z samochodem. Dostał odszkodowanie

Czytaj więcej >
Nie żyje Robert Kokh

Aktualności

Nie żyje gwiazda sportu motorowego. Pięciokrotnie zdobywał mistrzostwo

Czytaj więcej >
Kobieta uderzyła w parking po szczepieniu na COVID-19

Aktualności

Wracała ze szczepienia i spadła ze skarpy. Aż 8 ratowników wyciągało ją z pojazdu

Czytaj więcej >

Aktualności

Warszawa. Napad z bronią na kierowcę taksówki. Policja poszukuje sprawcy

Czytaj więcej >
Ford Kuga. Źródło: zDrogi.pl

Aktualności

Kupili auto i nie mogą nim jeździć, bo zarejestrowano już drugie z tym samym VIN-em

Czytaj więcej >
Chiny zapłacił za BMW w monetach

Aktualności

Kupił wymarzone BMW za pomocą monet. Przyniósł do salonu aż 900 kg miedziaków - Wideo

Czytaj więcej >