ZDrogi.pl > Aktualności > Robert Lewandowski otrzymał nowiutkie Audi e-Tron GT
Piotr Szczurowski
Piotr Szczurowski 19.03.2022 15:00

Robert Lewandowski otrzymał nowiutkie Audi e-Tron GT

Robert Lewandowski otrzymał nowiuteńkie Audi
PAWEL JASKOLKA/AGENCJA SE/East News

​Robert Lewandowski to jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) napastników na świecie. Polski piłkarz śrubuje kolejne rekordy i zarabia na grze w piłkę krocie. Absolutnie mu nie żałujemy! Niech gra i reprezentuję Polskę na murawach całego globu.

Lewandowski, gdy nie nosi koszulki z „orzełkiem”, reprezentuje barwy Bayernu Monachium, który od lat sponsorowany jest przez audi. W związku z tym piłkarze klubu cyklicznie otrzymują „na użytek własny” topowe modele niemieckiej marki. Oczywiście to, jakie auto ostatecznie stanie w ich garażach, zależne jest nich samych.

W tym roku sportowcy mogli wybierać pomiędzy audi e-tron GT oraz RS e-tron GT.

>

Pierwsze samochody elektryczne trafiły piłkarzy już we wrześniu ubiegłego roku. Wówczas zawodnicy oraz członkowie zarządu otrzymali Audi e-tron lub e-tron Sportback. Najlepsze jednak marka zachowała na koniec. W tym roku w ręce m.in. Kinglseya Comana, Leroya Sane, Leona Goretzki, Serge'a Gnabry'ego i Roberta Lewandowskiego trafiły audi e-tron GT i RS e-tron GT.

Audi od lat rozpieszcza piłkarzy Bayernu

Łącznie przekazano 15 samochodów. W ramach Audi Driving Experience Center w Neubergu nad Dunajem sportowcy mogli od razu sprawdzić możliwości aut na torze oraz odbyć szkolenie pod czujnym okiem kierowców Formuły E - Lucasa di Grassi i Rene Rasta, którzy na co dzień reprezentują stajnię audi.

>

Warto przy okazji wspomnieć, że e-tron GT i RS e-tron GT to pojazdy opracowane na tej samej płycie podłogowej co porsche taycan. Słabsza wersja dysponuje silnikami elektrycznymi o mocy 476 KM i momencie 630 Nm, natomiast wersja RS oddaje do dyspozycji aż 598 KM i 830 Nm.

Dzięki funkcji boost na 2,5 s moc może wzrosnąć odpowiednio do 530 i 646 KM, co pozwala na osiągnięcie pierwszej „setki” w kolejno 4,1 s i w 3,3 s!

Obie odmiany czepią energię z baterii litowo-jonowych o łącznej pojemności netto 83,7 kWh, która teoretycznie pozwala na przejechanie nawet 450 km.

Źródło: interia.pl

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected]

zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl