ZDrogi.pl > Aktualności > Pracownicy nagle się dowiedzieli, że obniżono im pensje. Kryzys w branży motoryzacyjnej
Piotr Szczurowski
Piotr Szczurowski 19.03.2022 15:01

Pracownicy nagle się dowiedzieli, że obniżono im pensje. Kryzys w branży motoryzacyjnej

Pracownicy Stellantis będą mieli obniżone wynagrodzenia. Koncern milczy
Materiały Prasowe Stellantis

Według informacji, do których dotarł portal francuskie.pl, wszyscy pracownicy Stellantis w Europie od dzisiaj przechodzą na system 80% czasu pracy i 80% wynagrodzenia.

Wyjątek stanowią pracownicy, którzy mają niewykorzystany urlop wypoczynkowy - ci mogą do końca roku co piątek z niego skorzystać i otrzymać w ten sposób pełne wynagrodzenie.

W skład koncernu Stellantis wchodzą, m.in: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. Obniżenie wynagrodzeń, co zrozumiałe, wzbudziło zaniepokojenie zarówno wśród pracowników i dealerów.

Z informacji zdobytych przez portal francuskie.pl, firma nie przedstawiła pracownikom przekonujących powodów, dla których obniżono pensje - tym bardziej że koncern w mediach przekonuje o dobrej sytuacji finansowej firmy.

Kontynuacja artykułu pod materiałem wideo

Koncern nie komentuje informacji

Niepokojące wieści dochodzą też z polskiej centrali, z której odchodzić mają kolejne osoby - co skutkuje poważnymi problemami z zachowaniem ciągłości zachowania struktur i procedur.

Kłopoty te w dalszej kolejności wpływają na pracę dealerów, którzy zwracają uwagę na to, że znaleźć osobę, z którą można normalnie porozmawiać o codziennych sprawach biznesowych.

Większość dealerów otrzymała już informacje, że nie spełnia celów sprzedażowych koncernu, ale z drugiej komunikuje im się nieoficjalnie, że mogą nadal pozostać w ramach struktur Stellantis. Na to wszystko nakładają się problemy z dostępnością samochodów, które w większości w pierwszej kolejności wysyłane są na rynki o wyższej rentowności.

Dealerzy zwracają również uwagę na poważne problemy z dostępnością oryginalnych części zamiennych nawet bardzo oczywistych elementów eksploatacyjnych. Zdarza się, że samochody klientów nie mogą z tego powodu wyjechać z serwisu.

Dyrektor generalny polskiego oddziału Stellantis Roberto Matteuci nie komentuje sytuacji. Być może dlatego, że wkrótce ma ustąpić ze stanowiska.

Źródło: francuskie.pl

Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl

Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: [email protected]

zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Napisz na [email protected] lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl

Powiązane