Genesis rzuca wyzwanie niemieckiemu Premium. Wszystko, co wiemy o pierwszym elektryku marki
Południowokoreański rywal Lexusa i Infinity poszerza swoją ofertę o nowe, znakomite modele w postaci sedana G70 , crossovera GV70 i SUV-a GV80.
Na tym się nie kończy, na horyzoncie widać już mnóstwo zelektryfikowanych modeli, które mają śmiało wkroczyć na terytorium Tesli. Jednym z nich jest kompaktowy SUV o nazwie kodowej JW, którego celem jest połączenie wyrazistego wyglądu z innowacyjną technologią.
JW zdaje się czerpać garściami z konceptu Genesis Mint, który zadebiutował podczas New York Auto Show 2019.
Stylizacja przodu jest elegancka z charakterystycznym dla marki Genesis grillem i podzielonym reflektorom LED.
Podobnie jak niedawno zaprezentowany crossover GV70, JW ma przestronne wnętrze, które ł ączy w sobie bogatą stylistykę, wysokiej jakości materiały i nowe technologie.
Podstawą cyfrowego wyświetlacza kierowcy i dotykowego ekranu informacyjno-rozrywkowego jest platforma Drive firmy NVIDIA, która obejmuje usługi audiowizualne, nawigację, łączność i oparte na sztucznej inteligencji usługi „Connected Car”. Hyundai Motor Group również intensywnie inwestuje w technologię LiDAR, dzięki której JW będzie oferowany z asystentem autonomicznej jazdy na poziomie 3. Ta konfiguracja wykorzystywałaby połączenie radaru z kamerą i czujnikami LiDAR, aby pomóc w różnych sytuacjach drogowych, w tym w zapobieganiu wypadkom.
Podstawą zelektryfikowanych modeli Genesisa jest nowa architektura e-GMP (Electric Global Modular Platform), współdzielona z nadchodzącymi Hyundaiem Ioniq 5 i Kią CV. Platforma ta została zaprojektowana z myślą o układach elektrycznych pracujących w napięciu 800 V. Stanowić będzie ona podstawę także dla innych przyszłych pojazdów elektrycznych koncernu.
Genesis śmiało atakuje "świętą trójcę" segmentu Premium
Genesis JW powinien wykorzystywać dwa silniki elektryczne napędzające wszystkie cztery koła i akumulator o pojemności 72 kWh - co zagwarantuje szacunkowy zasięg około 500 km. Południowokoreański dostawca akumulatorów SK Innovation opracował nowe ogniwa, które w przyszłości mogą zapewnić zasięg nawet 804 km po dwóch szybkich 10-minutowych ładowaniach.
JW będzie jednym z pierwszych pojazdów, który będzie oferował opcjonalną funkcję ładowania bezprzewodowego, umożliwiając właścicielom pozbycie się kłopotliwych kabli do ładowania.
Genesis JW będzie konkurować z pojazdami elektrycznymi, takimi jak Tesla Model Y, Mercedes-Benz EQB i EQA, Audi Q4 e-Tron, Polestar 2 i BMW iX1 . Będą mu również towarzyszyć zelektryfikowane wersje obecnych modeli Genesis. Marka naśladuje strategię BMW polegającą na oferowaniu podstawowych modeli w wariantach elektrycznych oraz pojazdów opracowanych jako czysto elektryczne.
Oficjalny debiut modelu nastąpi na początku przyszłego roku, a przewidywana roczna produkcja 22000 sztuk rozpocznie się w czerwcu 2021.