W BMW powinni chyba zacząć zatrudniać stylistów. Oto nowe BMW iX
Koncepcyjne BMW Vision iNEXT przepoczwarzyło się w model produkcyjny. Nowy model ma wkrótce trafić do salonów.
BMW iX w sprzedaży pod koniec przyszłego roku.
Bawarczycy przygotowali swoją odpowiedź na Jaguara I-Pace, Mercedesa EQC oraz Audi E-tron.
BMW chwali się, że współczynnik oporu aerodynamicznego Cx nowego modelu wynosi 0,25, co w tej klasie uznać można za rewelacyjny wynik - co ciekawe, udało się to mimo zastosowania „archaicznych” lusterek.
W kabinie minimalizm oraz materiały z recyclingu. W oczy rzuca się nietypowa sześciokątna kierownica. Co również nietypowe dla marki słynącej (do niedawna) z szerokiego stosowania napędu na tył, próżno szukać tunelu środkowego.
Informacje niezbędne kierowcy wyświetlane będą na ekranie o przekątnej 12,3 cala,który znajdziemy za kierownicą. Na środku, znajduje się dotykowy ekran systemu infotainment o rozmiarze 14,9 cala.
Za napęd odpowiadają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy powyżej 370 kW (500 KM), które pozwolą na przyspieszenie do pierwszej „setki” w niecałe 5,0 s. Akumulatory o pojemności ponad 100 kWh pozwolą na pokonanie nawet ponad 600 km na jednym ładowaniu.