Nadchodzi koniec prawdziwej legendy - pożegnamy Volkswagena Passata
Volkswagen Passat musiał uznać wyższość Skody Superb? Na razie cięcia gamy modelowej dotyczyć mają „Pastucha” w sedanie - kombi lub jak mówią w Wolfsburgu Variant, pozostanie na rynku. Pożegnać mamy również Arteona.
Jakiś czas temu gruchnęła wiadomość o wycofaniu z amerykańskiego rynku Volkswagena Passata. Tamtejsi klienci upodobali sobie rodzime i azjatyckie auta - w dodatku rynek sedanów drastycznie się kurczy. Stąd ta decyzja.
Passat przegrał ze spokrewnioną Skodą?
Niedługo później pojawiły się kolejne informacje dotyczące przeniesienia produkcji skody Superb z czeskiej fabryki w Kvasinach do Bratysławy, gdzie produkowany jest Passat - ten ruch oznaczać może, że w przyszłości modele te będą znacznie bardziej spokrewnione.
Czy zatem Skoda Superb w wersji kombi zniknie z rynku, aby nie zagrażać Variantowi?
Pożegnanie z Passatem w sedanie nastąpi w 2023 r., kiedy produkcja siostrzanego modelu Skody Superb, zostanie przeniesiona do Bratysławy. Nowy raport Automotive News Europe sugeruje, że VW zdecydował się zaprzestać sprzedaży sedana Passata w Europie, po podobnej decyzji podjętej w przypadku amerykańskiego modelu składanego w Chattanooga.
Raport wspomina dalej, że Superb nowej generacji będzie skierowany do klientów z krajów Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie sedany są nadal pewnym wyznacznikiem statusu, a Passat w Variancie adresowany będzie do klientów z Europy Zachodniej.
Passat - największym wrogiem nie jest jego czeski odpowiednik, ale rozprzestrzenianie się SUV-ów.
VW jeszcze bardziej skupi się na SUV-ach i planuje powiększenie się oferty pojazdów elektrycznych. Kolejną ofiarą cięć w gamie modelowej będzie elegancka pochodna Passata - Arteon. Zarówno liftback, jak i Shooting Brake nie doczekają kolejnego pokolenia.
Duchowym następcą Arteona ma być nadchodzący elektryk "Aero", którego produkcja ma wystartować w fabryce Emden w 2023 roku. Powszechnie uważa się, że ma on być rozwinięciem konceptu ID Space Vizzion z 2019 roku.