Mercedes z logo Audi? Audi z logo Mercedesa? Wieś-tuning? Nic bardziej mylnego
Uwaga to nie fejk. Jeżdżą sobie po świecie auta marki Imosa (DKW-IMOSA F1000), które mają na „masce” logotypy Audi i Mercedesa. Skąd tyle prestiżu w typowym dostawczaku?
Auto zaczęło swój żywot jako DKW F1000 L, następca modelu Schnellaster F800.
Zadebiutował w 1963 roku. Początkowo do napędu służył mu trzycylindrowy 981 DKW, później „pod maską” (właściwie silnik znajdował się wewnątrz auta pomiędzy fotelami z przodu) zagościł czterocylindrowy silnik wysokoprężny produkcji Mercedesa - OM 621.
Mercedes podkradł model marce DKW. Historia tego auta jest bardziej skomplikowana niż historia pewnego swetra.
Mercedes, czy Audi? Historii tego modelu i tak byś nie zrozumiał
DKW wraz z markami Audi, Horch i Wanderer tworzyło spółkę Auto Union (od 1932 roku), której logotypem były cztery pierścienie symbolizujące czterech producentów wchodzących w skład aliansu. Logo te później przejęła marka Audi i stosuje je na swoich ich autach do dziś. Od 1958 roku spółka należała do koncernu Daimler-Benz, do którego należał też Mercedes.
W 1965 roku Auto Union zostało sprzedane Volkswagenowi i przemianowane na Audi Auto Union GmbH.
Ponieważ VAG miał już w swoim portfolio Transportera T1, licencję na produkcję DKW F1000L pozostawiono hiszpańskiej firmie IMOSA. Model ten był produkowany do 1974 przez IMOSA.
Z biegiem lat auto było sukcesywnie modernizowane, aby zachować jego konkurencyjność. Jedną z nowości, które miały uwspółcześnić wiekową konstrukcję, był czterocylindrowy diesel 1.8 produkcji Mercedesa. Wraz z nim na aucie pojawiło się logo producenta ze Stuttgartu.
I tu dochodzimy do bohatera zdjęcia - DKW-Imosa F1000 napędzane silnikiem diesla mogło posiadać JEDNOCZEŚNIE logo Mercedesa oraz Audi (właściwie Auto Union).
W 1974 fabryka Imosa została wykupiona przez Mercedesa i zmieniła swoją nazwę na MEVOSA. DKW-Imosa stało się tym samym Mercedesem-Benz N1300, który jest protoplastą dzisiejszych dostawczaków niemieckiej marki.
Od 1974 do 1980 zatem model produkowany był przez fabrykę MEVOSA, a od 1980 do 1986 przez Mercedes-Benz España, SA. W 1981 pojawił się głęboki lifting modelu, który oficjalnie stał się Mercedesem-Benz MB100.