Czy powłoka ceramiczna na lakierze faktycznie się opłaca ?
Zalety powłoki ceramicznej
Wygląd auta stanowi równie ważną funkcję co jego stan techniczny. Osobom, które szczególnie cenią walory wizualne gości zazwyczaj strach przed pojawieniem się jakiejkolwiek skazy na lakierze. Istnieją różne metody zabezpieczenia powierzchni naszego pojazdu. Jednym z nich jest wykorzystanie powłoki ceramicznej. Jest to obecnie najtrwalsza i najskuteczniejsza metody ochrony lakieru.
Na karoserii pojawia się niewielka, przezroczysta warstwa o grubości 2 – 3 mikronów i zabezpiecza samochód nie tylko przed uszkodzeniami mechanicznymi czy rysami, ale również przed niekorzystnym działaniem kwaśnych deszczy, wysokich temperatur, promieniowania UV, soków z drzew bądź soli drogowej. Taka inwestycja pozwala zaoszczędzić później pieniądze przeznaczone na usunięcie zadrapań, odprysków czy jeszcze większych szkód, które nie kosztowałyby najmniej.
Powłoka ceramiczna nie tylko chroni nasz lakier ale też odpycha brud i wszelkie zanieczyszczenia. Dzięki temu samochód jest bardziej odporny na zabrudzenia, a to pozwoli zaoszczędzić czas i/lub pieniądze przy regularnych odwiedzinach myjni. Innym pozytywnym aspektem jest oczywiście sam efekt końcowy po wykonanym zabiegu.
Efekt lustrzanego odbicia robi naprawdę duże wrażenie. Ponadto lakier chroni zarówno powierzchnie lakierowane, jak i inne miejsca np.: szyby, uszczelki, felgi, plastiki, elementy chromowane oraz reflektory zyskując tym samym kompleksowo zabezpieczone auto.
Kiedy lakier najlepiej pokryć powłoką ? Jak zadbać o tak zabezpieczony pojazd ?
Jeżeli zakupujemy samochód prosto z salonu to najlepiej wykonać zanim z niego wyjedziemy. Lakier musi być w perfekcyjnym stanie aby przede wszystkim cały proces okazał się skuteczny oraz by ceramika nie uwidaczniała ewentualnych niedoskonałości.
Czy to oznacza, że pokrycie ceramiką można stosować wyłącznie na fabrycznie nowych samochodach ? Absolutnie nie, aczkolwiek trzeba mieć na uwadze, iż w takiej sytuacji koszt takiej usługi będzie większy i czasochłonny. Przed aplikacją konieczne jest odpowiednie przygotowanie powierzchni aby cały proceder był skuteczny i opłacalny.
Gdy cała operacja przebiegnie pomyślnie dla zwiększenie efektywności powinniśmy później prawidłowo dbać o lakier. Cała sztuka opiera się na… odpowiednim myciu naszych czterech kółek. Podstawową zasadą jest omijanie szczotkowych myjni automatycznych. Ich zastosowanie może negatywnie wpłynąć na właściwości warstwy ochronnej.
Zdecydowanie lepiej wybrać ręczne myjnie lub bezdotykowe. Ceramika znajdująca się na karoserii jest hydrofobowa co powoduje, że brud skutecznie i łatwo zostaje usuwany. Warto też momentalnie pozbywać się „niespodzianek” pozostawionych przez ptaki oraz nie stosować agresywnej chemii. W obu przypadkach powłoka w szybszym stopniu ulegnie degradacji.
Samodzielne zabezpieczenie
Cała czynność nie jest mocno skomplikowana, lecz trzeba pamiętać o kilku zasadach. Podstawą jest optymalne przygotowanie lakieru, które musi być w nienagannym i stanie. Powierzchnia koniecznie musi być też wysuszona.
Powłokę nakładamy krzyżowo w niewielkich ilościach przy użyciu szmatki z mikrofibry dzięki czemu nie narażamy się na trudności związanych z polerowaniem, które mogłyby wystąpić jeśli zaaplikowalibyśmy preparat na większe części. Następnie obserwujemy działanie produktu. Powłoka ceramiczna powinna mienić się kolorami tęczy i w tym momencie musimy zacząć polerować powierzchnię. Dla lepszego i skuteczniejszego efektu nakładamy 3 warstwy i obowiązkowo przy tym pilnując aby nie doszło do wyschnięcia powłoki.
Powłoka ceramiczna stanowi doskonałą ochronę dla naszego lakieru. Jest to nie tylko efektywna, ale też efektowna metoda, dlatego jeśli mocno cenimy wygląd naszego samochodu i lubimy przyciągać nim uwagę, to warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem. Musicie jednak liczyć się z dużymi wydatkami sięgających nawet kilka tysięcy złotych oraz mieć świadomość, że z biegiem czasu warstwa powłoki zacznie tracić swoje właściwości.
undefined