NIO ET7
Źródło: Photo by NIO

Tesla ma nowego rywala. Chińskie NIO oferuje 1000 km zasięgu w elektrycznym samochodzie

Piotr DutkaPiotr Dutka
11 Stycznia 2021

Tesla zyskała naprawdę wartościowego rywala. Chińska firma NIO zamierza podbić światowe rynki, nowym elektrycznym sedanem. Limuzyna ET7 jest dłuższa od konkurencji oraz może zaoferować większy, a zarazem wydajniejszy akumulator o pojemności (150 kWh). Producent szacuje, że zasięg tego elektrycznego pojazdu wyniesie 1000 km.

Tesla ma nowego konkurenta. Chińska firma NIO chce z przytupem wejść na światowe rynki motoryzacyjne.

Elon Musk ma nad czym rozmyślać. Jego firma, która od lat oferuje najsłynniejsze, a zarazem najsolidniejsze samochody elektryczne zyskała nowego rywala.

Chińska firma NIO zapowiada, że samochód prosto z ich fabryk będzie motoryzacyjnym hitem. Model ET7 będzie elegancką bestią, oferującą aż 640 KM.

Specyfikacje modelu ET7 są naprawdę obiecujące. Pokaźny akumulator o mocy 150 kWh, który umożliwia przejechanie 1000 km na jednym ładowaniu, jest jedną z największych zalet tego pojazdu.

NIO ET7

photo. NIO

Warto podkreślić, że auto wyposażone jest w kilkadziesiąt czujników służących do autonomicznej jazdy, ale także w innowacyjny układ baterii, którą można wymienić w dosłownie kilka minut.

Uliczny wyścig zakończył się dramatycznym wypadkiem. Groźny incydent w Warszawie - WideoUliczny wyścig zakończył się dramatycznym wypadkiem. Groźny incydent w Warszawie - WideoCzytaj dalej

Tesla w poważnych tarapatach. NIO ET7 może stać się sprzedażowym hitem!

Bardzo ciekawym aspektem, zachęcającym do zakupu jest kwestia gwarancyjna. Chiński producent zapewnia dożywotnią gwarancję na swoje samochody oraz nielimitowaną czasowo pomoc drogową.

Sedan chińskiej marki będzie mierzył ponad 5 metrów długości. Pojazd będzie wyposażony w dwa silniki z magnesami stałymi. Przód został wyposażony w wersję o mocy 180 kW, natomiast tył, może pochwalić się opcją o mocy 300 kW. Łącznie pojazd dysponuje mocą 480 kW, co w przeliczeniu na KM daje interesującą wartość 640 KM.

NIO ET7

photo. NIO

Kierowca, pierwszą setkę na liczniku zobaczy już po 3,9 sekundy. Nie podano jednak prędkości maksymalnej tego cacka. Jedno jest pewne, przy takich parametrach będzie ona bardzo satysfakcjonująca.

Flagowy sedan marki może pochwalić się aż trzema wariantami akumulatorów, o pojemności 70 kWh, 100 kWh oraz 150 kWh. Widoczna będzie rozbieżność w maksymalnym dystansie, pokonanym na jednym ładowaniu. W tym przypadku oznacza to zasięg odpowiednio: ponad 500 km, 700 km, a także nawet 1000 km. Akumulatory na bazie ogniw ze stałym elektrolitem trafią na rynek w 2022 roku.

Oczywiście dane, które zostały podane przez producenta są szacunkami testów NEDC. Potencjalni klienci muszą liczyć się z trochę mniej efektownymi osiągami.

Firma NIO oferuje rewolucyjną usługę szybkiej wymiany baterii (bezpłatnie sześć wymian miesięcznie). Wszystko po to by nie tracić czasu na zbyt długie ładowanie pojazdu. Ma być szybko, łatwo i przyjemnie.

NIO ET7

photo. NIO

System wymiany baterii sprawdził się w przypadku użytkowników elektrycznych SUV-ów marki, ES8, ES6 i EC6. Skorzystano z niego już prawie 1,5 mln razy.

Samochód można zamawiać w ramach przedsprzedaży. Warto podkreślić, że pierwsze dostawy rozpoczną się na początku przyszłego roku. Początkowo na rynek trafi odmiana modelu ET7 w wersji Premier Edition, którą wyceniono na 66,5 tys. euro.

Artykuły polecane przez redakcję zdrogi.pl

Następny artykuł