Oto jest Maserati MC20. Co wiemy o najnowszym modelu marki z trójzębem?
Maserati MC20 - zdjęcia wyciekły do sieci na krótko przed internetową premierą. Co zaskakujące, model nie przypomina niczego, co dotychczas produkowała marka z Bolonii.
Przez wielu model ten uważany był za następcę MC12, ale bliższe zapoznanie się konstrukcją zdradza inne „przeznaczenie” MC20. Zdjęcia opublikowane w Internecie pokazują również wnętrze MC20. W środku bez szaleństw i zaskoczeń. Wewnątrz auta znajdziemy kubełkowe fotele, czy tunel środkowy wykonany z włókna węglowego.
Zamiast tradycyjnego „wybieraka” trybów jazdy mamy przyciski oraz pokrętło do przełączania między różnymi trybami jazdy.
Maserati MC20Twitter: @AUTOMOTIVPRESS
Tradycyjnie już dla współczesnych modeli, w aucie znajdziemy cyfrowy zestaw wskaźników oraz duży ekran dotykowy służący do obsługi systemu inforozrywki.
To jednak układ napędowy ma sprawić, że nowe Maserati będzie wyjątkowe. Silnik nosi melodyjnie brzmiącą nazwę „Nettuno'' i jest 3-litrowym V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Zaawansowany jednostka posiada układ spalania wstępnego z dwiema świecami zapłonowymi i generuje 621 KM przy 7500 obr/min i 730 Nm. momentu obrotowego w zakresie od 3000 do 5500 obr/min.
Maserati MC20 - Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada ośmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów marki Getrag.
Maserati MC20Twitter: @AUTOMOTIVPRESS
Ciężko znaleźć miejsce dla nowego modelu Maserati. Konstrukcja z centralnie umieszczonym silnikiem nakazywałaby konkurencji szukać wśród Ferrari F8 Tributo i McLarena 720S. Problem w tym, że modele te są 100 KM mocniejsze i napędza je V8. Najbliżej zatem MC20 do aktualnie produkowanego Huracana - problem w tym, że wraz z debiutem nowej generacji jego moc wzrośnie. Znakiem czasów przyszłe warianty MC20 mają oferować napęd hybrydowy, a w planach jest nawet wariant całkowicie elektryczny.