ZDrogi.pl Porady Wybieramy polerkę do lakieru samochodowego
pixabay.com

Wybieramy polerkę do lakieru samochodowego

19 marca 2022
Autor tekstu: Redaktor zDrogi.pl

Rodzaje polerki samochodowej

Wszystkie prace lakiernicze w samochodzie wymagają precyzji i wiedzy. Ale pewnych rzeczy nie da się zrobić bez odpowiednich narzędzi. Dlatego odpowiedź na pytanie, jaką polerkę do lakieru wybrać, jest bardzo istotna nie tylko dla profesjonalnych blacharzy, ale także dla osób majsterkujących w swoim przydomowym garażu.

Na rynku znajdziemy dwa rodzaje polerek. To modele ręczne, które nie tylko wymagają wiele pracy i siły włożonej w każdą naprawę, ale także są nieskuteczne przy większych pracach. To oznacza, że zwykle wybór pada na model automatyczny. Mechaniczne polerki są efektywne i szybkie. Praca jest o wiele łatwiejsza, jednak trzeba pamiętać, że takie urządzenia wymagają o wiele więcej wprawy.

Korzystanie z elektrycznych sprzętów może być kłopotliwe. Największą sztuką jest dobranie odpowiedniej siły nacisku, by nie zetrzeć lakieru zbyt mocno, a jednak usunąć wymaganą warstwę. Trzeba pamiętać o najważniejszej zasadzie: nigdy nie wolno pracować polerką zbyt długo w jednym miejscu. Mimo wszystko, to jedyny rozsądny zakup dla kogoś, kto chce poprawić wygląd swojego lakieru.

Najważniejsze parametry polerek do lakieru

Zakładamy, że kupno polerki w specjalistycznym zakładzie to chleb powszedni. Nie zawsze tak jest, jednak o wiele częściej po tego rodzaju poradniki, jaką polerkę do lakieru wybrać, sięgają jednak osoby chcące popracować nad lakierem w zaciszu garażu czy niewielkiego warsztatu, gdzie do tej pory nie zajmowały się blacharstwem. Czas więc na kilka parametrów, na które koniecznie trzeba zwrócić uwagę.

Rodzaje polerek mechanicznych

Pierwsza rzecz to typ polerki, z jaką mamy do czynienia. Chodzi o sposób działania. Jedne działają obrotowo, to tzw. rodzaj rotacyjny. Wymaga o wiele więcej doświadczenia, bo ruch kolisty wokół własnej osi o wiele mocniej ingeruje w powierzchnię lakieru. Jest skuteczny, usuwa nawet poważne wady powłoki, a także pozwoli na uzyskanie głębi, jednak za szybkością działania stoi także trudność w jego opanowaniu.

Drugi rodzaj polerek mechanicznych to polerki orbitalne, czyli mimośrodowe. Polecane są przede wszystkim początkującym, bo działają po elipsie, przez co wytwarzają mniej ciepła i ich wpływ na lakier jest mniejszy. Nie dają jednak pewności przy głębszych pracach, wymagają wówczas więcej siły wkładanej w każde pociągnięcie. Praca z nimi naraża nas mniej na uszkodzenie lakieru.

Moc urządzenia

To prosty parametr, którym określa, z jaką prędkością porusza się pad w polerce. Od niego zależy, czy będzie pracowała nie tylko wystarczająco szybko, ale także dłużej i efektywniej. Także ten parametr ma jednoznaczne przełożenie na zakres wykonywanych prac, czyli na możliwości głębszej obróbki lakieru. Optymalna wartość przy normalnym użytkowaniu to przynajmniej 1000 W.

Obserwuj nas w
autor
Redaktor zDrogi.pl

redaktor

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@zdrogi.pl
na drogach aktualności porady motorsport katalog pojazdów wideo