Wiele wskazuje na to, że Volkswagen w niedalekiej przyszłości zagości w Formule 1. Taki scenariusz jest popierany przez mercedesa, który jest gotów zgodzić się na uproszenie konstrukcji silników. Wszystko po to, by drzwi do Królowej Motorsportu nie były zamknięte dla nowych producentów.
Zaskakujące informacje płyną ze stajni mercedesa. Niemiecki zespół jest gotów zaakceptować odrzucenie niezwykle kosztownego układu MGU-H, który miał być bazą silników nowej generacji.
Jak się okazuje, wszystko po to, by do stawki mogła dołączyć grupa Volkswagena.
Szef Mercedesa, Toto Wolff poinformował, że jego zespół jest gotów pójść na kompromis, który będzie wiążący, jeśli chodzi o potencjalne dołączenie Volkswagena do elitarnej Formuły 1.
Środowisko F1 debatowało na temat nowych silników podczas ostatniego Grand Prix Włoch, które odbywało się tradycyjnie na legendarnym torze Monza.
Rewolucja silnikowa ma wejść w życie już w 2026 roku. Formuła 1 chce iść z duchem czasu i propagować ekologiczne, a co za tym idzie ekonomiczne jednostki napędowe. Jeśli chodzi o koszt produkcji, ten również uległby znacznej redukcji.
Tak zdecydowane ruchy mają zachęcić nowych producentów do dołączenia do F1.
Kontynuacja artykułu pod materiałem wideo
Jak można się spodziewać, są już pierwsi chętni, którzy mogliby zasilić grono ścigających się ekip. Podczas Grand Prix Austrii na podobnych spotkaniu pojawili się przedstawiciele dwóch marek, które wchodzą w skład koncernu Volkswagena. Mowa o Audi oraz Porsche.
Plotki, które można usłyszeć w Paddocku, potwierdzają, że dołączenie nowych marek do elity Motorsporu staje się bardzo realne.
Warto podkreślić, że w ramach uproszczenia konstrukcji silnika, ma z niego zostać usunięty system MGU-H. W praktyce służy on do odzyskiwania energii z turbosprężarki.
Wykluczenie tego elementu, było bojkotowane przez Mercedesa, który świetnie przyłożył się do jego opracowania. Teraz jednak jest w stanie pójść na kompromis.
Grupa Volkswagena w zamian za MGU-H.
Warto nadmienić, że Toto Wolff zaznaczył od razu, że we wspomniany kompromis wchodzą jeszcze inne ustalenia, które muszą zostać omówione z innymi zespołami.
"MGU-H zostanie wyrzucone, jeżeli uda nam się rozwiązać wiele innych punktów" mówił szef Mercedesa. "Uważam, że jest to kompromis- nie mogę mówić za wszystkich, ale w Mercedesie jesteśmy przygotowani, aby się na niego zgodzić, aby pomóc wejść w ten świat Grupie Volkswagena." - podkreślił Wolff.
"Jeżeli kompromisu nie będzie, prawdopodobnie powrócimy do zarządzania i będziemy mieli przepisy na sezon 2026 jakie ustali FIA i FOM." - podsumował Austriak.
Myślisz, że znasz się na motoryzacji? Te pytania zweryfikują twoją wiedzę
Pytanie 1 z 10
Polski Fiat 126p to inaczej?
Artykuły polecane przez redakcję zDrogi.pl
- Prowadziła auto z dzieckiem na kolanach i wymusiła pierwszeństwo - Wideo
- Lewy kierunek przed wjazdem na rondo. Włączać, czy nie włączać?
- Okradli go po wyjściu z banku. Rzucił się na maskę auta złodziei - Wideo
Widziałeś coś nietypowego na drodze? Koniecznie napisz do nas na adres: redakcja@zdrogi.pl
zDrogi.pl - to portal poświęcony motoryzacji, temu, co dzieje się na polskich drogach i Wam - kierowcom. Dodaj nas do ulubionych w przeglądarce. Masz ciekawy temat? Napisz na redakcja@zdrogi.pl lub daj nam znać na facebookowym profilu zDrogi.pl
Źródło: F1dzielpasje.pl