Maserati Ghibli Hybrid
Źródło: Photo by Maserati

Maserati Ghibli Hybrid. Poważny krok w całkowita elektryfikację włoskiej marki

Piotr DutkaPiotr Dutka
31 Lipca 2020

Każdy fan motoryzacji już od jakiegoś czasu słyszał o tym, że wkótce na salonach pojawi się pierwsze, hybrydowe Maserati. Słowo stało się ciałem i lansowany model Ghibli Hybrid doczekał się premiery. Pod maską tego pięknego potwora zagościł 4-cylindorwy silnik o pojemności 2 litrów.

Maserati zrobiło odważny krok w celu całkowitej elektryfikacji swoje marki. Nowe Ghibli Hybrid, kamieniem milowym w historii włoskiej marki.

Włoska marka pręży muskuły i otwarcie chwali się, że nowe Ghibli Hybrid to pierwszy tego typu pojazd sygnowany logiem Maserati. Model ten jest poważnym krokiem w celu całkowitego zelektryfikowania włoskiego koncernu.

Wszyscy ci, którzy spodziewali się eleganckiego elektryka będą srogo zawiedzeni. W pojeździe nie znajdziemy hybrydy plug-in czy klasycznej hybrydy. Włosi zdecydowali się na miękką hybrydę.

Dzisiaj grzeje:

1. Wróci obowiązkowa kwarantanna dla podróżnych? Słowa premiera nie napawają optymizmem

2. Zdjęcia - Dramat na węźle Konotopa. BMW bez kierowcy i makabryczne odkrycie

W praktyce oznacza to, 48-woltową instalację elektryczną wraz ze specjalnym generatorem BLT odzyskującym energię podczas hamowania i zwalniania. Oczywiście jest również mały akumulator, który magazynuje pozyskaną w ten sposób energię. Ten dodatkowy prąd jest wykorzystywany do napędzania dwulitrowego silnika z turbodoładowaniem.

Maserati Ghibli HybridMaserati Ghibli Hybrid
fot. Maserati

Moc całkowita nowego Maserati Ghilbli Hybrid to niebagatelne 330 KM. Sprint do setki trwa jedynie 5,7 sekundy. To zdecydowanie wystarczy, aby rozpędzić pojazd do 255 km/h. Spalanie formuje się natomiast na zadowalającym poziomie nieco ponad 7 litrów na 100 kilometrów.

Zdjęcia - Polonez powróci na polskie drogi. Wygląda obłędnie. Jeden szczegół zaskakujeZdjęcia - Polonez powróci na polskie drogi. Wygląda obłędnie. Jeden szczegół zaskakujeCzytaj dalej

Wprowadzenie ekologicznych rozwiązań i nowinek techniczych nie zabiło prawdziwej duszy Maserati. Pomimo 4-cylindrowego silnika, Ghibli ma brzmieć jak typowe, włoskie superato.

Maserati oferuje miękką hybrydę. Hybryda plug-in nie wchodziła w grę.

Przedstawiciele włoskiej marki podczas oficjalnej prezentacji, zajęli jasne stanowisko dotyczące ewentualnego zastosowanie pełnej hybrydy. Firma nie chciała użyć zaawansowanej plug-in, ponieważ ciężkie i duże akumulatory mogłyby zabić sportowy charakter pojazdu.

Maserati Ghibli HybridMaserati Ghibli Hybrid
fot. Maserati

W kuluarach mówi się, że Włosi nie są w najlepszej kondycji finansowej i dlatego szukali najtańszego oraz najprostszego rozwiązania, które znacząco obniżyło emisję spalin. Mowa oczywiście o miękkich hybrydach.

Pierwsze egzemplarze Ghibli Hybrid będą udostępnione do zamówień już we wrześniu. W salonach, auta pojawią się natomiast przed końcem tego roku. Ile trzeba będzie za nie zapłacić? Cena jak narazie jest owiana tajemnicą.

Zobacz także:

1. Przepisy są bezlitosne. Surowe kary za przejazd na żółtym świetle

2. Koszmarny wypadek. Ten kierowca zbyt dosłownie wziął słowa na rondzie prosto

3. Figle w aucie - Czy grozi za nie mandat? Wbrew pozorom to nie takie oczywiste

4. Leciwy maluch „wpadł” w ręce policji. Starszy Pan musiał się gorzko tłumaczyć

5. Kierowco, uważaj. Nowa metoda złodziei samochodów. Czy można się przed nią obronić?

Następny artykuł