Salon Daewoo
Źródło: zdrogi.pl

W Warszawie otwarto salon marki Daewoo. Wspomnienia wracają

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
26 Czerwca 2020

Stoją tam idealne egzemplarze Tico, Nexii i Espero - wszystkie w charakterystycznym dla marki bordowym kolorze. W salonie znajdziemy również terenowe Musso, które składano w Lublinie.

Marka Daewoo na polskim rynku obecna była dość krótko, ale zdążyła zdobyć ogromną popularność i na lata wpisała się w krajobraz naszych ulic.

Choć widok Tico nie wzbudza zazwyczaj większego sentymentu, to powstało miejsce, gdzie Daewoo zagra nam na emocjach.

Samochody Daewoo w Polsce dostępne były od 1993 r. - z początku były one importowane, a później w ofercie pojawiła się Nexia polskiej produkcji.

Fakt, że w późniejszych latach wiele modeli produkowanych było na Żeraniu, sprawił, że wielu polaków postrzega markę niemal jako „naszą".

Spółka Daewoo-FSO powstała w roku 1995. W ramach kooperacji wytwarzano u nas przeróżne modele koreańskiej marki, niektóre w FSO, inne w fabryce w Lublinie.

Wideo - Przestawili samochód, by pomóc strażakom w akcji ratunkowej. Niesamowita reakcja mieszkańcówWideo - Przestawili samochód, by pomóc strażakom w akcji ratunkowej. Niesamowita reakcja mieszkańcówCzytaj dalej

Tico, które swoje korzenie miało w Suzuki Alto, jak równy z równym, konkurowało z Cinquecento. Nexia stanowiła przedłużenie rodu Kadetta E z 1984 r., a Espero bazowało na Asconie.

Salon Daewoo

Wszystko to sprawiało, że mogliśmy nabyć prosty samochód ze sprawdzoną technologią, którą wzbogacono o kilka nowoczesnych dodatków. Auta oferowały wszystko, czego Polak od samochodu mógł oczekiwać poza bezpieczeństwem, prestiżem i nowoczesnością.
Dopiero późniejsze modele, jak Lanos i Matiz, były już samochodami „autorskimi” od podstaw opracowanymi dla koncernu Daewoo-General Motors.

Niech pierwszy rzuci kamieniem, kogo ojciec, wujek, dziadek, babka lub ciotka nie jeździła „Dełu".

Koreańska marka trafiła na idealny moment. Ogromne opłaty importowe hamowały sprowadzanie aut z Niemiec, a atrakcyjne oferty finansowania na nowe Daewoo czyniły koreańską markę bezkonkurencyjną w aspektach cenowych.
Sporą rolę w sukcesie marki odegrały też kampanie reklamowe Daewoo, które wielu zapadły w pamięć.

Salon Daewoo

Zdjęcia - Roznegliżowana kobieta na środku skrzyżowania w centrum WrocławiaZdjęcia - Roznegliżowana kobieta na środku skrzyżowania w centrum WrocławiaCzytaj dalej

Dzięki wystawie Klasyki w FSO możecie cofnąć się w czasie i poczuć klimat salonu Daewoo z lat 90. Stoją tam idealne egzemplarze Tico, Nexii i Espero - wszystkie w charakterystycznym dla marki bordowym kolorze. W salonie znajdziemy również terenowe Musso, które składano w Lublinie.

Same samochody są jedynie elementem wystawy. Całości dopełniają: banner Centrum Daewoo, biurko z komputerem stacjonarnym z „epoki” i gadżety Daewoo.

Na półkach znajdziemy nawet radia samochodowe, które w tamtych latach były luksusem dostępnym za sowitą dopłatą. Oryginalne radio w samochodzie było rarytasem, więc salon oferował również tańsze produkty akcesoryjne takich marek jak FIRST czy Thompsonic.

Salon Daewoo

Więcej informacji na temat wystawy znaleźć można na stronie: https://wystawaklasykow.pl/

Zobacz także:

1. Wideo - Koszmarny wypadek. Z gigantycznym impetem wbił się w inny samochód. Auto aż złamało się na pół
2. Wideo - Przestawili samochód, by pomóc strażakom w akcji ratunkowej. Niesamowita reakcja mieszkańców
3. 6 dni - tyle nacieszył się „prawkiem” 18-latek z BMW

Następny artykuł