Opel Calibra
Źródło: zdrogi.pl

Ulubione auta polskich "tuningowców" - Przemyśl, zanim kupisz

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
22 Kwietnia 2020

Każdy młody kierowca marzy, by pokazywać się w atrakcyjnym i szybkim aucie. Nie każdy jednak ma rodziców, którzy takie marzenie zasponsorują. Rozwiązaniem może być wtedy zakup taniego auta o "sportowej" sylwetce oraz stopniowe uatrakcyjnianie jego wyglądu za pierwsze zarobione pieniądze.

Ulubione auta polskich "tuningowców"- Przemyśl, zanim kupisz.

Każdy młody kierowca marzy, by pokazywać się w atrakcyjnym i szybkim aucie. Nie każdy jednak ma rodziców, którzy takie marzenie zasponsorują. Rozwiązaniem może być wtedy zakup taniego auta o "sportowej" sylwetce oraz stopniowe uatrakcyjnianie jego wyglądu za pierwsze zarobione pieniądze.

Świetnie, gdy takie auto trafi na prawdziwego pasjonatę motoryzacji...gorzej, jeśli właścicielem stanie się ktoś, kto zbyt wiele razy oglądał szybkich i wściekłych. Na rynku aut używanych dosyć łatwo można ustalić, które modele cieszą się sympatią takich kierowców. Jakie więc auta zostały przez nich najbardziej skrzywdzone?

Ameryki nie odkryjemy, ale zapraszamy do lektury:

BMW E361. BMW E36 - napęd na tył, silniki o sporej mocy no i obiegowa opinia o "sportowych" korzeniach marki. Utarło się, że BMW się świetnie prowadzą — słusznie. Jednak z każdą kolejną generacją popularna "trójka" łagodniała. E36 jest dobrym autem o tak zniszczonej opinii, że niektórzy skreślają ją przy zakupie, by nie otrzymać łatki, np. "dresa". Popularnym jest żart, że po polskich drogach porusza się więcej M3, niż kiedykolwiek wyszło z fabryki.

Honda Civic2. Honda Civic — wysokoobrotowy silnik, atrakcyjne nadwozie — do tego Civic jest płaski jak naleśnik i leży milimetry nad asfaltem. Jest to model, który poddawany jest tuningowi zarówno przez prawdziwych pasjonatów, jak i nastoletnich kierowców marzących o namiastce sportowego auta. Liczne modyfikacje, agresywny styl jazdy i podatność na rdzę nie wpływają pozytywnie na żywotność modelu.

Honda CRX3. Honda CRX — dzieli los ze swym bratem Civic'iem. Tak naprawdę pod nadwoziem kryje się to samo auto. Właśnie! Nadwozie. Jeśli ktoś kupował japoński kompakt, marząc o sportowym aucie, to na widok CRX-a piał z zachwytu. Model jednak był znacznie rzadszy, więc proporcjonalnie mniej egzemplarzy trafiło w ręce "tuningowców".

Audi A44. Audi A4 - Podobnie jak E36 Audi również wpadło w ręce młodych kierowców. W tym wypadku przyczyną były nie napęd na tył sportowe wrażenia z prowadzenia. Przyczyną był podobno wysoki prestiż modelu — ponieważ klasyczny sedan nie był zbyt sportowy, wielu postanowiło poprawić fabrykę na własną rękę.

Volkswagen Golf5. Volkswagen Golf — Ciężko wyjaśnić popularność tego modelu. Pewną wskazówką może być całkiem atrakcyjny wygląd wersji trzydrzwiowych. Do tego prosta technika, dostępność części i niemieckie pochodzenie. Możliwe, że te cechy zadecydowały o wyborze Golfa jako bazy do wielu "projektów".

Audi A36. Audi A3 - o wyborze Audi decyduje prawdopodobnie budżet. Jeśli kogoś stać "dopłaca" do modelu z Ingolstadt i zyskuje tym samym atrakcyjniejszy wygląd i więcej "prestiżu". Ponadto kompakty grupy VAG posiadają w ofercie bardzo udany silnik 1.8 Turbo.

Seat Leon7. Seat Leon — jeśli jednak ani Audi, ani Volkswagen nie są dość "zadziorne" i zależy nam na tym, by samochód samym wyglądem oznajmiał, że jest szybki... mamy jeszcze Leona. Z całej gamy kompaktów koncernu to Seat ma najbardziej dynamiczny wygląd. Osobiście uważam,że jest bardzo atrakcyjnym modelem. Tym smutniejsze jest to, co niektórzy kierowcy potrafią zrobić z udaną bryłą Leona.

... ze względu na sentyment, jakim darzymy Opla Calibrę (i fakt, że większość tuningowanych egzemplarzy umarła śmiercią naturalną), nie zamieszczamy go na liście.

Następny artykuł