Toyota Supra
Źródło: zdrogi.pl

WIDEO - Po co komu Bugatti, skoro można mieć Suprę Mk4 o mocy ponad 1200 KM?

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
16 Kwietnia 2020

Supra przestaje gubić przyczepność dopiero w okolicach 200 km/h! Prawdziwe wrażenie robi czas przyspieszenia od 200 do 300 km/h w mniej niż 8 sekund!

O Suprze czwartej generacji napisano już wiele... i w zasadzie w samych superlatywach.

Mimo że produkcja zakończyła się 18 lat temu, auto wciąż budzi ogromne emocje i jest marzeniem wielu miłośników motoryzacji. Tym razem w sieci pojawił się filmik z krótkiego przejazdu Suprą A90 po niemieckiej autostradzie.

Tak, tej bez ograniczeń prędkości.

Mk4 zasłużyła na swoją legendę przede wszystkim atrakcyjnym wyglądem, niezawodnością i mega podatnym na modyfikacje silnikiem. Od ponad 20 lat jest ona wdzięcznym materiałem do tuningu - ludzie bez problemu wyciskają z niej ponad 1000 koni. Wydaje się jakby wzmocnienie Supry do takich wartości, było równie proste, jak chip Passata 1.9 TDI do 200 koni.

Tym razem mamy do czynienia z Supra z potężnym turbo, które pozwala podwyższyć moc z 280 do 1239 KM. Moment obrotowy również wzrósł - z początkowych 432 Nm do 1120.

Teoretycznie auto powinno rozpędzić się do ponad 340 km/h, ale na poniższym nagraniu niestety tego nie sprawdzano. Od 0 do 100 km/h Supra przyśpiesza w 5,1 sekundy, czyli dość...wolno. Jest to czas porównywalny z mocnymi hothatchami, ale tutaj mamy do czynienia z ogromnymi problemami z trakcją - auto bowiem napędzane jest wyłącznie na tylną oś i nie ma kontroli trakcji.

Supra przestaje gubić przyczepność dopiero w okolicach 200 km/h!

Prawdziwe wrażenie robi czas przyspieszenia od 200 do 300 km/h w mniej niż 8 sekund!

Następny artykuł