Fabryka w Tychach
Źródło: https://fcagroup.pl/

Fabryka w Tychach nie będzie produkować nowego modelu Fiata. Dlaczego?

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
18 Marca 2020

Popularny Fiat 500, którego produkcją zajmuje się Fabryka w Tychach doczeka się następcy. Ten jednak pochodzić będzie z Włoch. Co zatem z fabryką Fiata w Polsce? Jaki czeka ją los? Odpowiadamy.

Jak wszyscy wiemy, włoski koncern posiada swoje zakłady produkcyjne w Polsce.

Od kilku lat jednak liczba modeli, które składa fabryka w Tychach stale maleje. Ostatnio dowiedzieliśmy się o kolejnej „stracie” polskiej fabryki. Nowy Fiat 500e będzie produkowany we Włoszech.

Co to oznacza dla polskiej fabryki?

Że nie wiadomo jaki model będzie w niej produkowany. Prawdopodobnie aktualny Fiat 500 będzie składany tak długo, jak będzie istniał na niego popyt... i przepisy dotyczące emisji spalin. Jeśli chętnych zabraknie lub nie będzie opłacalne przystosowywanie konstrukcji do nowych norm, model zostanie uśmiercony.

A wiemy już, że następcy produkować nie będziemy.

W ubiegłym roku fabryka w Tychach świętowała wyprodukowanie 12-milionowego samochodu FCA w Polsce. 99 proc. aut wyprodukowanych w Tychach jest eksportowanych za granicę - głównie Włoch, Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii. W sumie samochody z Tychów trafiły w zeszłym roku do 58 krajów.


Jak wiemy w zeszłym roku FCA ( czyli koncern, do którego należy Fiat ) połączył się z grupą PSA, do której należy też Opel - produkujący swoje auta w Gliwicach.

Jak takie połączenie wpłynie na rozlokowanie produkcji? Niewykluczone więc, że w Tychach zaczną być produkowane Citroeny, Peugeoty albo DS-y. Na chwilę obecną nic oficjalnie jeszcze nie wiadomo.
Pamiętajmy, że Fiat jest jedną z tych marek,które dużo mówią i planują, ale mało robią. Dotychczas znacznie łatwiej od prezentowania nowych idzie im uśmiercanie utytułowanych aut ( jak Punto czy cała marka Lancia ). Mamy nadzieję, że połączenie z PSA wpłynie korzystnie na „słowność” Fiata i podległych mu marek oraz tchnie trochę życia w topniejącą gamę modelową. Włosi nigdy specjalnie dobrze nie radzili sobie w segmentach od D wzwyż,ale Francuzi mają gotową platformę, którą można wykorzystać do opracowania nowego Punto/Uno/Jakkolwiektozwać. Mamy nadzieję, że wkrótce coś się ruszy.

Następny artykuł