Marki premium popularnych producentów — co kryją pod maską?
Większość osób wie, że takie Audi A3 pod nadwoziem kryje głównie technikę Volkswagena Golfa. Oczywiście ładniej opakowaną, czasem lepiej wyposażoną, ale wciąż mamy do czynienia z „autem dla ludu". Nie tylko koncern VAG oferuje pospolite modele w wersji premium. Jakie jeszcze marki każą sobie płacić „extra” za ładniejsze nadwozie i łatkę towaru prestiżowego?
Lexus — założona 1989 roku marka należąca od początku do Toyoty. Japończycy dołożyli wszelkich starań, by zyskać przychylność klientów — pierwsze produkty Lexusa były wręcz perfekcyjne. Klientów zaś rozpieszczano na każdym kroku. Niedługo później marka zawitała do Europy — gdzie udało jej się na stałe zakorzenić.
Infinity — Nissan błyskawicznie zareagował na ruch Toyoty i również utworzył ekskluzywną markę dla ludzi, którym Nissan wydaje się zbyt pospolity. Tak jak Toyota Infinity niedługo potem spróbowało swoich sił na starym kontynencie. Niestety w przeciwieństwie do konkurencji nie zostało zbyt entuzjastycznie przyjęte i niedawno wycofało się z rynku.
Acura — jak widać Japończycy, w miarę zgodnie uznali, że utworzenie bardziej prestiżowych marek może być receptą na sukces. Acura była pierwsza — już w 1985 roku można było nabyć produkty z jej znaczkiem na rynku USA.
Genesis — wraz z umacnianiem się swojej pozycji na rynku koreański Hyundai postanowił w 2015 roku zawalczyć również w segmencie premium. Tak powstał Genesis. Koreańczycy postanowili powielić sprawdzony przez Japończyków schemat i w pierwszej kolejności zaoferowali swoje produkty w Stanach.
Lincoln — amerykańska marka powstała w 1917 roku niemal od początku należąca do Forda (przejął ją w 1922). Nie powstała jako ekskluzywna odnoga popularnej marki, ale z czasem taką przyjęła funkcję. Obecnie Lincolny dzielą mnóstwo komponentów z Fordami i każdy aktualnie oferowany model posiada swój odpowiednik (zbudowany na tej samej platformie) w portfolio popularnego producenta.