Skoda Fabia II
Źródło: wikipedia.pl

Jakie auto do 20 tysięcy? Polecamy Modele

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
8 Kwietnia 2020

Jakiś czas temu przygotowaliśmy krótką listę aut wartych uwagi 40-latka z budżetem do 50 tysięcy złotych. Co jeśli mamy połowę mniej a nasze motoryzacyjne fascynacje musimy odłożyć na bok, by kupić samochód przede wszystkim praktyczny i niezawodny?

Kwota 20 tysięcy złotych daje nam już całkiem spory wybór aut. Postanowiliśmy więc wybrać 10 modeli, które mogą być warte rozważenia.

Fiat Bravo II1. Fiat Bravo II.
Podobno aut na „F” (Fiatów, Fordów i Francuskich) się nie kupuje. Jeśli żyjemy wedle tej zasady, możemy potraktować Fiata Bravo jako Alfę Romeo Giulietta lub Lancię Deltę. Wszystkie te modele powstały na jednej płycie podłogowej. Dlaczego polecamy Fiata? Już jako nowy charakteryzował się dobrą proporcją cena/jakość/wyposażenie. Po kilku latach ze względu na większy spadek wartości w porównaniu do Golfów, Focusów i innych Astr Fiat Bravo wypada jeszcze korzystniej. Za 20 tysięcy złotych możemy wręcz przebierać w ofertach.
Polecane Silniki: 1.4 T-Jet / 1.6 Multijet / 1.9 Multijet / 2.0 Multijet

2. Ford Focus Mk2.
Podobnie jak w przypadku Fiata, jeśli mamy wrodzoną niechęć do aut na „F” możemy potraktować Focusa jak Volvo S40 lub Mazdę 3. Czy możemy więc liczyć na japońska niezawodność i typowy dla szwedów poziom bezpieczeństwa ? I tak, i nie. Focus pod wieloma względami jest typowym średniakiem — na tle konkurencji, na plus, wyróżniają go właściwości jezdne. Kupując, dostajemy po prostu samochód — nie porwie nas stylistyką, technologią, ani osiągami. Ale nie powinien nas też zawieść. Jeśli szukamy emocji, zawsze możemy sięgnąć głębiej do portfela i zdecydować się na wersję ST lub genialnego RS-a.
Polecane Silniki: 1.6

Skoda Octavia II3. Skoda Octavia II.
Jeśli mowa o „autach będącymi po prostu autami” - trudno nie wspomnieć o Skodzie Octavii. Na liście właściwie moglibyśmy umieścić wszystkie kompakty z grupy VAG, ale to właśnie Octavia zawsze będzie tym najrozsądniejszym wyborem. W niższej niż Volkswagen cenie dostaniemy trochę mniej technologii, ale w zamian dużo więcej auta. Skoda Octavia II w zasadzie i tak posiada wszystko to, co jest kierowcy niezbędne do bezpiecznej i komfortowej podróży.
Polecane Silniki: 1.6 MPI / 1.6 i 2.0 TDI

Ford Mondeo Mk44. Ford Mondeo Mk4.
Jeśli z jakiegoś powodu Skoda Octavia może wydawać się nam zbyt ciasna, możemy zainteresować się pozycjonowanym klasę wyżej Fordem. Mondeo w segmencie D jest właściwie tym samym co Focus w segmencie C. Typowym średniakiem — jednym z pierwszych modeli, który przychodzi nam do głowy, gdy pomyślimy o klasie średniej. W tym jednak konkretnym wypadku do niezłych właściwości jezdnych możemy dodać ponadprzeciętną przestronność.
Polecane Silniki: 1.6 / 1,6 EcoBoost / benzynowe 2.0 / 2.3 / 2.5T

Toyota Yaris II5. Toyota Yaris II.
Jeśli przestrzeń jest dla nas mniej istotna niż poręczność auta, to śmiało możemy rozważyć zakup Toyoty Yaris. Kojarzymy ją przede wszystkim z „elką” na dachu i egzaminami na prawo jazdy. Wielu z nas pewnie na tym modelu uczyło się jeździć. Toyota Yaris przekonuje do siebie prawdziwie japońską bezawaryjnością. Praktyczne pięciodrzwiowe nadwozie, trwałe silniki, niezła jakość wykonania.
Polecane Silniki: 1.0 / 1.33 dual VVT-i / 1.4 D-4D

Opel Astra Jl6. Opel Astra J
Kolejny oczywisty wybór z segmentu C. Opel Astra przekonuje do siebie, m.in. wyposażeniem często niespotykanym w kompaktach oraz dużym wyborem egzemplarzy na rynku wtórnym. Polacy upodobali sobie Astrę i przez długi czas była jednym z najchętniej kupowanych nowych aut w kraju. Ciężko powiedzieć czy stał za tym polski rodowód (Astra składana była bowiem w Gliwicach), sentyment do modelu czy po prostu atrakcyjność auta. Pewne jest natomiast to, że poszukując Opla Astry J, możemy liczyć na sporą liczbę ogłoszeń aut z polskiego salonu z udokumentowaną historią. A jak jest duży wybór to i łatwiej znaleźć egzemplarz w odpowiadającej nam specyfikacji.
Polecane Silniki: 1.4T / 1.6 / 1,6 T

Ford Fiesta Mk77. Ford Fiesta Mk7.
Fiesta jest jednym z ulubionych modeli Anglików. Jest dobrze wykonana, ładna, świetnie jeździ i, jak na swoje wymiary, jest całkiem praktyczna. Warto rozważyć zakup Forda z segmentu B jeśli większość czasu spędzamy w mieście, a dłuższe trasy pokonujemy raczej sporadycznie. Oczywiście jak to u Forda możemy liczyć na niezłe właściwości jezdne.
Polecane Silniki: 1,4 TDCi / 1,25

Skoda Fabia II8. Skoda Fabia II.
Tak jak Octavia jest najrozsądniejszym kompaktem z grupy Volkswagena, tak Fabia jest najrozsądniejszą opcją w segmencie B. W przeciwieństwie do poprzedniczki druga generacja naprawdę może się podobać. Mnogość wersji kolorystycznych, kontrastujący dach czy wersja Monte Carlo pozwalają Fabii wyglądać naprawdę atrakcyjnie. Polecamy ją ze względu na typowo dla Skody atrakcyjną proporcję ceny do jakości i wyposażenia oraz niezłej niezawodności, trwałości i zabezpieczenia antykorozyjnego.
Polecane Silniki: 1.4 / 1.6 / 1.9 TDI

Opel Corsa D9. Opel Corsa D
Przyzwoity wygląd, komfort, całkiem przestronne wnętrze i spory wybór silników. Opel Corsa D powstał przy współpracy z Fiatem i dzieli płytę podłogową z Fiatem Grande Punto (a więc również Alfą Romeo MiTo i Lancią Ypsylon). Corsa na stałe zakorzeniła się na naszych ulicach, więc możemy liczyć na sporą dostępność części oraz warsztatów, które będą wiedziały jak się z naszym autem obchodzić.
Polecane Silniki: 1,2 / 1,4 / 1,4 T / 1,6 T

Toyota Corolla IX10. Toyota Corolla IX
Jeśli mowa o samochodach mającymi być przede wszystkim bezawaryjnym środkiem transportu koniecznie musimy wspomnieć o Toyocie Corolli IX generacji. Choć na tle Forda Mondeo czy Fiata Bravo wydaje się autem z poprzedniej epoki, to nadal doskonale może wywiązywać się ze swojej funkcji. Problemem może okazać się dostępność na rynku wtórnym — prywatni właściciele niechętnie pozbywają się aut.
Polecane Silniki: 1.6 16V / 1.4 D-4D / 2.0 D-4D

Następny artykuł