Robert Lewandowski w Porsche 911 Speedster
Źródło: East News

Robert Lewandowski ma w swoim garażu nowe cacko. Cena ? Skromne 1,9 mln

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
7 Kwietnia 2020

Porsche 911 to auto marzeń wielu pasjonatów motoryzacji. Auto, którym aktualnie "wozi się" napastnik Bayernu Monachium, sprawia, że 911 staje się zwykłe. Mówimy tu o wyprodukowanej w 1948 sztukach limitowanej wersji Porsche.

Piłka nożna i luksusowe auta od lat idą ze sobą w parze. Najlepsi piłkarze mają dość pieniędzy, by realizować swoje motoryzacyjne marzenia. Jednym ze sportowców, którzy pałają szczególną miłością do nietuzinkowych aut, jest właśnie Robert Lewandowski.

W garażu RL9 przewinęło się wiele aut - od tych udostępnionych przez Audi, przez Bentleya Continentala, po Ferrari 812 Super fast.

Do niedawna to Ferrari było też najdroższym samochodem w stajni piłkarza. To się jednak niedawno zmieniło.

Na pierwszy trening od wybuchu epidemii większość zawodników Bayernu przyjechała samochodami marki Audi - będącej oficjalnym sponsorem klubu. Jeden rodzynek jednak postanowił się wyłamać! Był to nasz napastnik. Możliwe, że „zdrada” sponsora zostanie mu jednak wybaczona, ponieważ wybrał auto również pochodzące ze stajni koncernu VAG - Porsche 911 Speedster generacji 991.

Porsche 911 Speedster limitowane do 1948 sztuk

Wbrew pozorom nie jest to „zwykłe” 911 cabrio, które spotkać można na drogach. Jest to limitowana do 1948 wersja modelu

Pod „maską” znajdziemy 6-cylindrowego boxera o pojemności 4 litrów. Silnik generuje 510 KM i 470 Nm momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 4 sekundy, a rozpędzanie zakończymy na 310 km/h.

Model ten odziedziczył wiele elementów z najbardziej hard core'owych wersji 911.
Wystarczy tylko wspomnieć o zderzakach z GT3 oraz błotnikach z 911 R.

Porsche 911 Speedster limitowane do 1948 sztuk

Porsche 911 Speedster zadebiutowało w 2019 roku i wyprodukowano je w liczbie 1948 sztuk. Może się wydawać, że nieznacznie tylko różni się od np. 911 Cabrio, ale sam Jeremy Clarkson przyznał, że jest zupełnie inaczej. Cena podstawowej wersji Speedstera wynosiła około 1 mln 350 tys. złotych. W tej chwili, ze względu na ograniczoną produkcję, egzemplarze używane są droższe niż „w salonie” i kosztują minimum 420 tys. euro (około 1,9 miliona złotych).

Następny artykuł