BMW i8
Źródło: zdrogi.pl

Żegnamy BMW i8 - Flagowa hybryda plug-in odchodzi na emeryturę

MW ogłosiło, że i8 przestanie być produkowany po zakończeniu limitowanej serii 200 egzemplarzy Ultimate Sophisto Edition.

BMW potwierdziło, że produkcja hybrydowego samochodu sportowego i8 zakończy się w przyszłym miesiącu, prawie sześć lat po jego premierze.

Fabryka firmy w Lipsku w Niemczech zaprzestanie produkcji rywala Porsche 911 w połowie kwietnia, po podjęciu decyzji o skoncentrowaniu działań inżynieryjnych na rozwoju nowej gamy modeli elektrycznych, w tym kompaktowego SUV-a i3, sedana i4 i flagowego SUV-a iNext. Nowy elektryczny samochód sportowy, oparty na zeszłorocznej koncepcji Vision M Next, ma pojawić się w ciągu najbliższych pięciu lat.

Pierwszy model, który dołączył do pod-marki BMW i, został sprzedany w liczbie ponad 20 000 egzemplarzy na całym świecie. W 2018 roku został przeprowadzony face lifting, a do oferty dołączył roadster.

Po raz pierwszy zaprezentowany w wersji koncepcyjnej na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2009 roku i8 trafił do sprzedaży dopiero w 2014 r. Jako flagowy model nowej wówczas zelektryfikowanej serii samochodów BMW, powyżej elektrycznego hatchbacka i3.

Napędzany był przez 1,5-litrowy turbo doładowany trzycylindrowy silnik benzynowy połączony z silnikiem elektrycznym o niskiej mocy. Dane dotyczące wydajności pozostały przez cały okres produkcji w dużej mierze niezmienione, chociaż aktualizacja w 2018 zwiększyła moc z 357 KM do 369 KM.

W oficjalnym oświadczeniu BMW ogłosiło, że i8 przestanie być produkowany po zakończeniu limitowanej serii 200 egzemplarzy Ultimate Sophisto Edition.

Dokładne dane dotyczące produkcji nie zostały jeszcze opublikowane, chociaż niemiecki producent samochodów potwierdził, że 20 000 egzemplarz modelu i8 został wyprodukowany w grudniu 2019 r. W ramach produkcji Ultimate Sophisto Edition. i8 jest zatem najbardziej popularnym spośród limitowanych sportowych modeli BMW. Produkcja M1, wprowadzonego na rynek w 1978 roku osiągnęła 399 sztuk, podczas gdy produkcja Z8, wprowadzonego w 2000 roku była ograniczona do 5000 sztuk.

Szefowie działu badań i rozwoju BMW potwierdzili w ubiegłym roku, że rozważano nad przyszłością modelu i8 i że może on odrodzić się jako elektryczny rywal Tesli Roadster drugiej generacji i długo planowanego Audi R8 e-tron.

Pielęgniarka z Wrocławia kolejną ofiarą atakówPielęgniarka z Wrocławia kolejną ofiarą atakówCzytaj dalej

Niewiele wiadomo na temat układu napędowego lub konstrukcji modelu nowej generacji.

Przedstawiciele BMW zaczęli już oferować i8 po znacznie obniżonych cenach — jeśli więc planowaliście zakup hybrydy, polecamy zrezygnować z Priusa i udać się do salonu BMW.

Następny artykuł