Porsche Mission E Cross Turismo
Źródło: Porsche

Elektryczny SUV Porsche — Już w drodze

Porsche podobno jest na ostatniej prostej w przygotowywaniu całkowicie bezemisyjnej wersji nowego SUV-a.

Porsche Macan drugiej generacji ma być autem w pełni elektrycznym.

Porsche podobno jest na ostatniej prostej w przygotowywaniu całkowicie bezemisyjnej wersji nowego SUV-a.

Od czasu wprowadzenia na rynek w 2014 roku Macan był ogromnym sukcesem niemieckiej firmy. W samym tylko zeszłym roku sprzedano 100 000 egzemplarzy na całym świecie — pamiętajmy, że mówimy tu o nietanim aucie. Mimo ogromnego sukcesu Porsche postanowiło kompletnie przekonstruować swój pomysł na „kompaktowego” SUV-a. Nowa generacja ma zadebiutować już w ciągu najbliższych 18 miesięcy... i będzie w pełni elektryczna. Najprawdopodobniej nie będziemy mieli możliwości zdecydowania się nawet na wersję spalinową.

„Rozpoczęliśmy już rozwój elektrycznego Macana” - powiedział Auto Express Michael Steiner, członek zarządu Porsche ds. Badań i rozwoju. „Na nas, w firmie Porsche, ciąży obowiązek przemyślenia i opracowania sportowych odpowiedzi na samochody elektryczne”.

Kluczem do opracowania całkowicie nowego Macana jest nowa architektura elektryczna o nazwie Premium Platform Electric (PPE), która będzie stanowić podstawę dla większych i szybszych pojazdów Grupy VW.

Decyzja o radykalnych zmianach najpopularniejszego nowego samochodu firmy jest bardzo ryzykowna, biorąc pod uwagę stosunkowo niewielki, ale rosnący udział w rynku pojazdów elektrycznych na całym świecie. W związku z tym aktualna generacja oferowana będzie jednocześnie z nową, elektryczną.

Pielęgniarka z Wrocławia kolejną ofiarą atakówPielęgniarka z Wrocławia kolejną ofiarą atakówCzytaj dalej

To, jak długo będzie dotychczasowy Macan dostępny na rynku, zależeć będzie od zainteresowania Klientów oraz przepisów unijnych. Jeśli aktualizowanie konstrukcji okaże się nieopłacalne (lub nikt Macana już kupować nie będzie chciał) model zostanie uśmiercony.

Elektryczny Macan będzie oparty na nowej platformie elektrycznej — nie będzie zatem dzielił podwozia z Taycanem. Platforma została opracowana wspólnie z Audi i nazywa się PPE.

Następny artykuł