Polskie drogi - szyny we Wrocławiu uniosły się na kilkadziesiąt centrymentrów
Źródło: Gazeta Wrocławska

Takie rzeczy tylko w Polsce? Szyna tramwajowa nie wytrzymała upałów

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
14 Sierpnia 2020

Polskie drogi - Szyny we Wrocławiu uniosły się na kilkadziesiąt centymetrów. Z jakiego powodu? Tomasz Sikora, rzecznik MPK Wrocław, zapewnia, że prace związane z budową Trasy Autobusowo-Trawmajowej na Nowy Dwór, które Wrocławskie Inwestycje prowadziły raptem 150 metrów dalej, nie miały żadnego związku z tą nietypową sytuacją.

Kilka metrów szyny tramwajowej biegnącej wrocławskim Podwalem od placu Orląt Lwowskich do placu Jana Pawła II uniosło się wczoraj około godziny 17.

Wrocławskie MPK tłumaczy, że awaria była związana z pogodą, a konkretniej z wysokimi temperaturami.

Polskie drogi bywają źródłem widoków, o których "fizjonomom się nie śniło".

Dramatyczne nagranie - Trzech motocyklistów zabitych przez linę holownicząDramatyczne nagranie - Trzech motocyklistów zabitych przez linę holownicząCzytaj dalej

Polskie drogi - Szyny we Wrocławiu uniosły się na kilkadziesiąt centymetrów. Z jakiego powodu?

- Szyna, która wybrzuszyła się na Podwalu, to efekt wysokich temperatur i zjawiska rozszerzania temperaturowego ciał stałych. Takie sytuacje incydentalnie zdarzają się i na kolei, i w komunikacji miejskiej na całym świecie – ostatnio na nowym torowisku w Krakowie - wyjaśnia Tomasz Sikora, rzecznik MPK Wrocław.

Gazeta Wrocławska zamieściła na swoim portalu zdjęcie nietypowego widoku:

Polskie drogi - szyny we Wrocławiu się uniosłyPolskie drogi - szyny we Wrocławiu się uniosły
Gazetawroclawska.pl

Szyna powędrowała do góry na jakieś 20-30 cm. Pojazdy komunikacji zbiorowej poruszają się tamtędy od soboty. Wcześniej torowisko było nieczynne ze względu na remont pl. Orląt Lwowskich w ramach budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór.

- Remont tego odcinka prowadził kilkanaście miesięcy temu ZDiUM – wtedy MPK nie odpowiadało jeszcze za infrastrukturę torową. Z tego, co mi wiadomo, nie był to remont generalny, ale cząstkowy - dodaje Tomasz Sikora.

Remont cząstkowy oznacza tyle, że jedynie fragmenty szyn są wymieniane. Pozostałe, które są w „lepszym” stanie - zostają.

Te, które się odkształciły zostały wcześniej uznane za niewymagające modernizacji.

Tomasz Sikora zapewnia, że prace związane z budową Trasy Autobusowo-Trawmajowej na Nowy Dwór, które Wrocławskie Inwestycje prowadziły raptem 150 metrów dalej, nie miały żadnego związku z tą nietypową sytuacją.

Zobacz także:

1. Znaleziono cztery fabrycznie nowe Polonezy. Wśród nich prawdziwy „Biały Kruk”
2. Wideo - Ukraiński kierowca wykonał zdumiewający manewr na drodze
3. Już wkrótce premiera nowej FSO Syreny. Vosco EV ma być hitem sprzedaży. Jeden szczegół zaskakuje
4. Mycie auta na własnej posesji grozi mandatem? Niemal wszystkim umknął bezwzględny przepis
5. Wideo - Policja zniszczyła bardzo drogie Ferrari 458 Spider. Powód jest zdumiewający
6. Skandal - Jednak nie ukradziono 12-latce aparatu? Prawda okazała się zupełnie inna

Następny artykuł