Zatrzymano 38-letniego mężczyznę. Ukradł kultowe auto
Polonez został skradziony z jednego z płockich parkingów. Czy to moment, kiedy ostatniej polskie produkty FSO stają się pożądanymi klasykami? 38-letni złodziej został zatrzymany - miał w planach odrestaurować Poloneza i sprzedać go z zyskiem.
Policjanci z Płocka zatrzymali 38-letniego mężczyznę, którego łupem padł kilkudziesięcioletni... Polonez. Czy to oznacza, że ostatni wytwór polskiej motoryzacji powoli staje się pożądanym klasykiem?
Amatorowi cudzej własności grozi 5 lat więzienia.
Polonez odzyskany przez funkcjonariuszy z płocka
Jak podaje płocka komenda, do kradzieży kultowego pojazdu doszło pod koniec listopada. Samochód został skradziony z parkingu jednego z płockich osiedli, a następnie przewieziony lawetą do kryjówki złodzieja.
Zobacz także: Monety, które mogą być warte grube tysiące. Koniecznie przeszukaj stare komody i regały
Kiedy właściciel Poloneza zorientował się, że jego auto zostało skradzione, powiadomił o tym policję. Śledczy z Wydziału do walki z Przestępczością Przeciwko Mieniu płockiej komendy szybko ustalili tożsamość podejrzanego o kradzież i postanowili go odwiedzić. Na miejscu potwierdzili swoje podejrzenia i zatrzymali mężczyznę.
Zobacz także: Na oczach matki ukradł auto z dzieckiem w środku. Nagle wrócił się i zaczął jej grozić policją
Okazało się, że miał pomysł jak zarobić na leciwym aucie.
Złodziejem okazał się 38-latek, który usłyszał już zarzut kradzieży. Ustalenia śledczych wskazują, że najprawdopodobniej Polonez zostałby poddany gruntownej renowacji, a następnie dalej sprzedany.
Auto wróciło do swojego właściciela. Złodziejowi grozi kara nawet 5 lat pozbawienia wolności.
Zobacz także: Na Morskim Oku rozpętał się sztorm. Nagranie obiega Internet
Polonez - co to za auto?
Przypomnijmy, że FSO Polonez to auto, które było produkowane przez Fabrykę Samochodów Osobowych w latach 1978-2002. Bazował na platformie Polskiego Fiata 125p z nowym projektem nadwozia studio Giorgetto
Giugiaro. Był dostępny w różnych wersjach nadwozia, obejmujących dwu- i czterodrzwiowe samochody hatchbacki, kombi, a także wersje komercyjne, w tym pickupy i karetki. Wyprodukowano ponad milion sztuk, nie liczącwersji pick-up i van. Polonez był sprzedawany w innych krajach i był popularny na rynku krajowym aż do przystąpienia Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. Nic nie wskazuje na to, aby pojazd miał powrócić.
Nazwa samochodu pochodzi od polskiego tańca, poloneza i została wybrana w plebiscycie czytelników, przeprowadzonym przez „Życie Warszawy”.
Następny artykuł