VW ID 3
Źródło: Photo by Volkswagen

Najlepsze elektryczne samochody miejskie w roku 2020

Piotr DutkaPiotr Dutka
9 Kwietnia 2020

Samochody elektryczne z roku na rok stają się coraz bardziej popularne i ich obecność na naszych drogach nie dziwi już praktycznie nikogo. Powoli zwiększają grono swoich odbiorców, oferując wiele pozytywnych cech, którymi samochody spalinowe niestety nie mogą się pochwalić. Wydaje się, że rok 2020 będzie zupełnie przełomowy, jeśli chodzi o kwestie popularności pojazdów na prąd

Samochody z segmentu Ev mają wielu zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników. Skupmy się jednak na zaletach, z których możemy się cieszyć, posiadając popularnego elektryka. Może on zaoferować nam komfortową, a przede wszystkim cichą podróż, generując zerową emisję spalin. W wielu miejscach na ziemi nie musimy płacić za parkowanie, bus pasy są do naszej dyspozycji, jeździmy tanim kosztem, a niektóre rządy oferują dotację na zakup elektrycznego sprzętu. Praktycznie same plusy.

Elektryczne pojazdy stają się realną alternatywą dla aut z silnikami spalinowymi. Każdego roku wrastają liczby zakupionych egzemplarzy zasilanych prądem. Dotychczas wybór ekologicznych samochodów nie był zbyt szeroki, jednak rok 2020 ma być przełomowy, jeśli chodzi o produkcję, jak i sprzedaż produktów EV.

Najlepsze miejskie samochody elektryczne w przystępnej cenie

BMW i3

Bawarska marka potwierdza, że potrafi projektować bardzo solidne, a zarazem atrakcyjne samochody na prąd. Może model i3 z wyglądu nie przypomina typowego sprintera, a krótki rozstaw osi powoduje, że na autostradach czasami robi się nerwowo. Jednak jest to samochód miejski, który w tym środowisku czuje się najpewniej i został zaprojektowany z myślą o miejskich realiach. Pojazd jest bardzo lekki, co w głównej mierze jest zasługą podwozia wzmocnionego włóknem węglowym. Silnik elektryczny ma moc 168 KM, natomiast w wariancie I3s jest to 181 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje mu 6,9 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi około 160 km/h. Maksymalny zasięg w codziennej eksploatacji ma wynosić około 270 kilometrów.

Bmw i3

Hyundai Kona Electric 64 kWh

Czasy, w których nie istniał na tyle dobry samochód elektryczny, mogący połączyć prawie 450-kilometrowy zasięg z ceną poniżej 160 tysięcy kilometrów, są melodią przeszłości. Hyundai Kona Electric, rzuciła wyzwanie liderom branży elektrycznej. Koreańczycy połączyli praktyczność z przyciągającym wzrok niesamowitym wyglądem. Mocniejsza 204 konna wersja oferuje 395 maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do setki w 7,9 sekundy może nie rzuca na kolana, ale jest przyzwoitym wynikiem jak na samochód o masie prawie 1700 kg. Średni zasięg pojazdu to prawie 450 kilometrów. Jeżeli się postaramy, w trasie jesteśmy w stanie przejechać bez ładowania nawet 595 kilometrów. Brzmi zachęcająco.

Hyundai Kona E

Peugeot e208

Fani francuskiej motoryzacji mogą być naprawdę dumni. Nowy, elektryczny Peugeot to samochód dający bardzo wiele za stosunkowo rozsądną cenę. W przeciwieństwie do innych elektryków w podobnej cenie oferuje on zdecydowanie więcej. Wszystko ze względu na pozytywny mix użyteczności, dobrych osiągów, stylu oraz praktyczności. Jedynym słowem, model e208 jest po prostu atrakcyjny. Stylowe nadwozie, prezentujące kunszt francuskich projektantów, również może wpłynąć na popularność modelu. Zasięg 340 kilometrów nie jest najwybitniejszy w branży, ale finalnie daje radę. Silnik o mocy 136 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm jest bardzo solidną jednostką. Minusem pojazdu niewątpliwe jest aspekt przyśpieszenia. Przeszło osiem sekund do 100 km/h, nie rzuca na kolana, ale też nie jest tragicznym wynikiem. Prędkość maksymalna formuje się na poziomie 150 km/h.

Peugeot e208

Honda E

Pierwszy w pełni elektryczny samochód Hondy jest ultra kompaktowy, a zarazem bardzo innowacyjny. Japońscy projektanci wykonali kawał dobrej roboty, tworząc unikalny pojazd, który zachwyca efektownym wyglądem. Futurystyczna motoryzacja ma się dobrze, a model E idealnie potwierdza tę tezę. Samochód oferuje wersje o mocy 134 oraz 151 KM. Wielką wadą tego modelu, jest niski zasięg, który wynosi około 220 kilometrów. W porównaniu z przyszłymi rywalami mizerny wynik. Wielką zaletą modelu jest lekkość prowadzenia, a także wysoka praktyczność. Idealny miejski model, który może okazać się hitem sprzedażowym. Dla osób nie powielających sprawdzonych schematów model E jest idealnym pojazdem, który zaskoczy nie jednego kierowcę.

Honda E

Volkswagen ID 3

Od afery Dieselgate, niemiecki koncern pragnie być postrzegany jako orędownik ekologicznego stylu. Model ID 3 idealnie wkleja się w koncepcje marki, która ostatnimi czasy intensyfikowała swoje starania na rynku samochodów elektrycznych. Hatchback wielkości Golfa ma mieć kluczowe znaczenie w masowym pozyskiwaniu klientów, a zarazem ma być samochodem użytecznym. ID 3 został zbudowany na całkowicie nowej platformie. Model jest dostępnych w 3 wariantach. 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Zasięg niemieckiego pojazdu formuje się w granicach od 330 do nawet 550 kilometrów, co niewątpliwie jest wielką zaletą VW. W niecałe 10 minut jesteśmy w stanie naładować baterię, która zapewni nam 290 przejechanych kilometrów. ID.3 wyposażono w napęd na tylne koła i w silnik o mocy 150 kW/204 KM. O ile minie kryzys wirusowy, pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów w połowie 2020 roku.

VW ID 3

Następny artykuł