Koncepcyjny Mercedes
Źródło: Photo by Mercedes

Akumulatory organiczne to przyszłość motoryzacji. Nowy trend Mercedesa?

Piotr DutkaPiotr Dutka
4 Kwietnia 2020

W dzisiejszych czasach pełnych nowych technologii i wielu innowacji, koncepcja opracowywana przez Mercedesa rozbudza największe nadzieje oraz emocje. Radykalne, ekologiczne akumulatory organiczne mają być przyszłością motoryzacji. Niestety ich produkcja zacznie się nie wcześniej niż za 15 lat

Nowa technologia została zaprezentowana na początku roku w koncepcyjnym samochodzie AVTR

Najważniejsze cechy samochodu przyszłości w zależności od osoby będą się diametralnie różnić. Jedno jest pewne, koncepcyjny model AVTR, będzie zapadał w pamięć każdemu sympatykowi motoryzacyjnemu i powodował szybsze bicie serca. Futurystyczna wizja pojazdu przyszłości powstała we współpracy z zespołem pracującym przy kręceniu filmu Avatar. Ten czteromiejscowy pojazd, zaprezentowany na początku roku w Las Vegas jest idealnym przykładem zaawansowania technologicznego firmy. Według wielu pracowników Mercedesa tak mogłaby wyglądać klasa S w XXII wieku. Przewiduje się, że Vision AVTR będzie zasilany silnikiem elektrycznym zasilanym z grafitowych baterii organicznych pochodzących z recyklingu oraz wolnych od metali ciężkich.

Koncepcyjny Mercedes

Materiały przyjazne środowisku głównym budulcem nowych akumulatorów

Baterie mają być wykonane z organicznych ogniw grafenowych, a także elektrolitu na bazie wody. Wówczas produkcja jest wolna od drogich i szkodliwych środowisku materiałów. Testy, które zostały przeprowadzone, jednoznacznie wskazują, że takie rozwiązanie oferuje zarówno wysoką gęstość energii jak również możliwość szybkiego ładowania.

Starszy menedżer ds. Badań w Mercedesie, Andreas Hintennach mówi, że jest to bardzo obiecująca technologia. Wskazuje on jednak, że wejdzie ona w życie za około 15-20 lat. Ma to związek z celem niemieckiej marki, który zakłada, że koncern Mercedesa stanie się całkowicie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla do 2039 roku.

Koncepcyjny Mercedes

Koncern Mercedesa nie chce jednak czekać na nowe, rewolucyjne akumulatory i pracuje nad poprawą wydajności akumulatorów litowo-jonowych. Hintennach szacuje, że maksymalny zasięg można zwiększyć nawet o 25%. Takie rozwiązanie weszłoby w życie za około 5-15 lat.

Następny artykuł