Mercedes wezwie klientów do ASO
Źródło: PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Warszawa, Skrzynki na listy w bloku mieszkalnym

Niemal 2 tys. Polaków wkrótce otrzyma specjalne wezwania. Powód będzie zaskoczeniem

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
21 Września 2020

Mercedes zaliczył potężną wpadkę. Niemal dwa tysiące pojazdów posiada wady fabryczne, które mogą być niebezpieczne. Usterki wpływać mogą na pracę układów SRS oraz ESP.

Do UOKiK-u (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) wpłynęło niemal 2 tys. zgłoszeń dotyczących usterek w części modeli samochodów oferowanych przez Mercedesa. Już wkrótce właściciele wadliwych modeli mogą otrzymać wezwania do Autoryzowanych Stacji Obsługi Mercedesa (ASO). Usterki dotyczyć mogą problemów z systemem stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz wadliwym funkcjonowaniem klimatyzacji.

Mercedes wkrótce będzie wzywać klientów do ASO.

Jak podaje portal bankier.pl, do UOKiK wpłynęło niemal 2 tys. zgłoszeń, które dotyczą usterek w sześciu modelach Mercedesa. Producent rozpoczyna akcję naprawczą, która obejmować będzie aż 1891 samochodów.

Zderzenie Audi z autobusem w Katowicach - Kto zawinił?Zderzenie Audi z autobusem w Katowicach - Kto zawinił?Czytaj dalej

Dzisiaj grzeje:

1. Wypadek, który mrozi krew w żyłach. Kierowca osobówki dosłownie oszukał śmierć
2. Tłok w miejskich autobusach. Ludzie za nic mają obostrzenia, przepychają się w komunikacji
3. Możesz zapłacić nawet 8400 zł. Od nowego roku kary dla właścicieli samochodów pójdą ostro w górę

W związku z tym właściciele felernych egzemplarzy mogą się spodziewać, że wkrótce otrzymają wezwanie do Autoryzowanej Stacji Obsługi (ASO) Mercedesa. Tam bezpłatnie mechanicy zajmą się usunięciem usterek.

Mercedes wykrył usterki w 6 modelach. Wadliwy jest system ESP oraz klimatyzacja

Usterki wykryto w 1545 egzemplarzach modelu W177 (A-klasa), w których - jak podaje bankier.pl - błędnie zamontowano przewód spustowy klimatyzacji. W wyniku usterki woda kondensacyjna może przedostawać się w okolice nóg kierowcy i pasażera oraz do tunelu środkowego. Wilgoć może doprowadzić do zwarcia lub pojawienia się tzw. prądów pełzających, które mogą uszkodzić moduł sterujący SRS (odpowiedzialny za napinacze pasów oraz poduszki powietrzne).

Z kolei w 346 pojazdach z modeli W205 (C-klasa), W253 (GLC), W290 (AMG GT), możliwe są problemu z systemem stabilizacji toru jazdy. „Możliwa wada dotyczy systemu ESP, który może być niedostosowany do zainstalowanego rodzaju hamulców i nie reagować prawidłowo na ewentualne odchylenie czujnika stopnia odchylenia od kursu jazdy lub awarię podciśnieniowego przewodu hamulcowego” - tłumaczy bankier.pl.

Nieadekwatna do sytuacji drogowej ingerencja układu ESP w przebieg jazdy może zwiększać ryzyko wypadków na drodze.

Następny artykuł