Kierowca może zaoszczędzić sporo pieniędzy
Źródło: Aleja Handlowa.pl

Kierowco, będziesz bardzo zadowolony. Ten prosty trik pomoże Ci zaoszczędzić w ciągu roku ogromne pieniądze

Piotr DutkaPiotr Dutka
29 Lipca 2020

Polepszenie komfortu jazdy ale przede wszystkim fakt zaoszczędzonych pieniędzy. Są to dwa ważne aspekty na które zwraca uwagę większość polskich kierowców. Mowa o jednym bardzo prostym triku, dzięki któremu będziesz bardzo zadowolony.

Wielu kierowców zapomina o bardzo prostym triku. Pomoże on zaoszczędzić nawet kilkaset złotych rocznie.

Bardzo dobrze wiemy o tym, że utrzymanie samochodu często do najtańszych nie należy. Wielu kierowców zapomina o bardzo istotym zabiegu, który może pozwolić nam zaoszczędzić pokaźną sumę pieniędzy.

Chodzi o utrzymywanie opon w bardzo dobrym stanie. Dokładnie o ich odpowiednią rotację. Według opinii ekspetów należy to robić średnio co 8000 a 13 000 tysięcy kilometrów. Bez tego zabiegu ich zużycie może być nierównomierne.


Nie trzeba być wielkim ekspertem, by wiedzieć, że przednie opony są ważniejsze, jeśli chodzi o hamowanie. W pojazdach z napędem na przednią oś ich zadaniem jest również wzmocnienie przyczepności. W praktyce oznacza to, że zużywają się znacznie szybciej.

Figle w aucie - Czy grozi za nie mandat? Wbrew pozorom to nie takie oczywisteFigle w aucie - Czy grozi za nie mandat? Wbrew pozorom to nie takie oczywisteCzytaj dalej

Rozłożenie zużycia na wszystkie cztery opony sprawia, że zrównuje się głębokość bieżnika i taką samą przyczepność we wszystkich czterech kołach.

Podczas rotacji opon należy przestawiać je według pewnego wzoru. Uzależnione to jest od samego pojazdu oraz typu dobranych opon. Rotujemy oponami wokół całego samochodu, ale nigdy po okręgu.

Kierowco, uważaj. Nowa metoda złodziei samochodów. Czy można się przed nią obronić?Kierowco, uważaj. Nowa metoda złodziei samochodów. Czy można się przed nią obronić?Czytaj dalej

Napęd na przód: Obie przednie opony przenosimy na tył. Tylne opony idą do przodu, ale naprzemiennie.

Napęd 4×4 lub na tył: Obie tylne opony trafiają na przód, ale bez zamiany stron! Przednie opony przenoszone są na tył, naprzemiennie.

W przypadku opon kierunkowych, pozostają one po tej samej stronie pojazdu i są przesuwane bezpośrednio na przednią oś i na tylną. Zamieniamy więc opony po tej samej stronie, dokładnie chodzi o przód z tyłem.

Zobacz także:

1. Zdjęcia - Polonez powróci na polskie drogi. Wygląda obłędnie. Jeden szczegół zaskakuje

2. Przepisy są bezlitosne. Surowe kary za przejazd na żółtym świetle

3. Koszmarny wypadek. Ten kierowca zbyt dosłownie wziął słowa na rondzie prosto

4. Zdjęcia - Dramat na węźle Konotopa. BMW bez kierowcy i makabryczne odkrycie

5. Leciwy maluch „wpadł” w ręce policji. Starszy Pan musiał się gorzko tłumaczyć

Następny artykuł