Fiat miał stosować oprogramowanie fałszujące wyniki emisji spalin
Źródło: Fiat Materiały Prasowe

Szykują się odszkodowania dla właścicieli Fiata? Prokuratorzy przeszukują fabryki

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
24 Lipca 2020

Fiat według prokuratury stosował oprogramowanie, które miało wykrywać, że auto poddawane jest testowi emisji spalin. W takiej sytuacji systemy oczyszczania spalin miały ponownie działać z pełną wydajnością. Prokuratorzy z Frankfurtu dopatrzyli się nieprawidłowości, które mogą sugerować, że oprogramowanie silników miało obniżać poziom filtrowania spalin w czasie normalnej jazdy drogowej.

Afera „Dieselgate”, która wstrząsnęła światowym rynkiem motoryzacyjnym, może mieć swoją kontynuację we włoskim wydaniu.

Podejrzenia o stosowanie nieuczciwych praktyk tym razem padły na grupę Fiat Chrysler Automobiles.

Fiat miał stosować oprogramowanie, które miało sztucznie zaniżać emisję spalin podczas badań.

Zabierają prawa jazdy na potęgę. W wakacje możesz je stracić nie tylko za prędkośćZabierają prawa jazdy na potęgę. W wakacje możesz je stracić nie tylko za prędkośćCzytaj dalej

Przedstawiciele prokuratury przeszukali niemieckie i włoskie nieruchomości należące do koncernu FCA.

To efekt międzynarodowego śledztwa, które ma sprawdzić, czy koncern stosował nieuczciwe metody celem sztucznego obniżenia oficjalnej emisji CO2 i szkodliwych substancji przez produkowane samochody.
Chodzi konkretnie o modele z silnikami wysokoprężnymi.

Dzisiaj grzeje:

1. Sytuacja jest fatalna. Szczena z Chłopaków do wzięcia błaga o pomoc
2. Gdzie najciężej zdać prawo jazdy? Nikt się nie spodziewał, że tam może być najtrudniej
3. Pierwsze objawy zawału serca. Nie wolno ich lekceważyć

Nielegalne oprogramowanie było używane w silnikach serii MultiJet, a więc w modelach Alfy Romeo, Fiata oraz Jeepa, a także w dostawczych autach Iveco i Fiata.

Prokuratorzy z Frankfurtu dopatrzyli się nieprawidłowości, które mogą sugerować, że oprogramowanie silników miało obniżać poziom filtrowania spalin w czasie normalnej jazdy drogowej.

Fiat stosował oprogramowanie, które miało wykrywać, że auto poddawane jest testowi emisji spalin. W takiej sytuacji systemy oczyszczania spalin miały ponownie działać z pełną wydajnością.

Po drogach może jeździć nawet 200 tys. pojazdów z tak działającym oprogramowaniem. Problem może dotyczyć jednostek MultiJet o pojemności 1,3 l, 1,6 l oraz 2,0 l, które spełniają normy emisji spalin Euro 5 oraz Euro 6.

W przypadku aut użytkowych oprogramowanie fałszujące wyniki emisji spalin stosowane miało być w przypadku 110 MultiJet F1AE3481G, 115 MultiJet 250A1000, 150 MultiJet F1AE3481D oraz 180 MultiJet F1CE3481E.
Międzynarodowe dochodzenie jest koordynowane przez Eurojust, Agencję Unii Europejskiej ds. Współpracy Wymiarów Sprawiedliwości w Sprawach Karnych.

Zobacz także:

1. Stało się. Aleksander Kwaśniewski właśnie przekazał radosną nowinę, nikt się nie spodziewał
2. Kierowco, nowe przepisy coraz bliżej. Tak prosto jeszcze nie było
3. Gdzie najciężej zdać prawo jazdy? Nikt się nie spodziewał, że tam może być najtrudniej
4. Karambol w Szczecinie. Zginęło aż sześć osób - Sprawcy grozi długa odsiadka
5. Kierowca TIR-a myślał, że nikt nie zauważy. ITD wyprowadziło go z błędu. Dostał gigantyczny mandat
6. Kompletnie pijany nastolatek zniszczył auto na minuty na oczach policjantów. Lista jego przewinień jest znacznie dłuższa

Następny artykuł