Kluczyki Ferrari
Źródło: Photo by Viktor Theo on Unsplash

Ferrari czy Porsche? Analiza - jaką markę lepiej wybrać

Piotr SzczurowskiPiotr Szczurowski
19 Marca 2020

Ferrari i Porsche to dwie sportowe marki o znacznie różnym charakterze. Czy celują w tego samego klienta? Czy są ludzie, którzy zastanawiają się między jedną a drugą marką?

Czy potencjalny klient Ferrari rozważa zakup Porsche?

Nie koniecznie.

Modele Porsche są zdecydowanie bardziej przystępne cenowo. Aby zostać właścicielem nowego Caymana (wstępu do świata marki z Zuffenhausen ) wystarczy około 250 tysięcy złotych. By dołączyć do klubu właścicieli aut z brykającym kucykiem na, masce musimy mieć około miliona złotych.

Na rynku aut używanych sytuacja wygląda podobnie - używane Boxtery czy Cayenne są całkiem przystępne cenowo. Najtańsze używane Ferrari ( będące w jednym kawałku ), jakie znaleźliśmy na otomoto to ponad 100 tysięcy. Porsche jest marką premium, której topowe modele rywalizują na rynku aut luksusowych i supersportowych. Ferrari to marka luksusowa. Wbrew pozorom te dwie firmy nie wchodzą sobie zbyt często w paradę. Zwróćmy uwagę na aktualną paletę modelową producentów:

Ferrari: Roma, GTC4Lusso, Portofino, 812 Superfast, F8 Tributo, SF90 Stradale

Porsche: 718 Cayman/718 Boxster, 911, Panamera, Macan, Cayenne/Cayenne Coupé, Taycan

Przyglądając się liście widzimy, że aktualnie to tylko 911 działa w rejonach zarezerwowanych dla Ferrari i innych ultrasportowych marek. Ferrari nie posiada SUV-ów ani modeli elektrycznych. Cayman jest autem zbyt słabym, by porównywać je z Portofino - które dodatkowo nie jest autem sportowym.

Bliżej do charakteru Caymana Ferrari F8, ale te już mocą zostawia go daleko w tyle. Bliżej jej osiągom Porsche 911,ale te z kolei jest znacznie od niego praktyczniejsze.

Tak właściwie to bezpośredni konflikt między producentami ma miejsce jedynie pomiędzy 911 a kolejnymi generacjami aut typu Ferrari 348, F430, etc.

Tak więc dylemat "Wybrać Porsche czy Ferrari?" raczej się nie zdarza. To dwie zupełnie oferujące swoje produkty w zupełnie innych cenach.

Prawdziwy problem mamy tylko wtedy gdy obie firmy wypuszczają swoje topowe modele. Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce w 2013 roku, gdy na rynku dostępne było Porsche 918 i Ferrari LaFerrari.

Wtedy bardzo chcielibyśmy mieć odpowiednią ilość gotówki, by poważnie zastanawiać się, które z tych dwóch aut postawić w garażu

Następny artykuł